Tytuł Propozycje doświadczeń w ramach trzech żywiołów
Autor Praca zbiorowa
Opis Jednym z przejawów innowacyjności projektu „Projektu Ekologia – innowacyjny, interdyscyplinarny program nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych metodą projektu” jest położenie nacisku na kształcenie uczniów z wykorzystaniem metod akademickich, a... Jednym z przejawów innowacyjności projektu „Projektu Ekologia – innowacyjny, interdyscyplinarny program nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych metodą projektu” jest położenie nacisku na kształcenie uczniów z wykorzystaniem metod akademickich, a zwłaszcza doświadczeń, eksperymentów i metod laboratoryjnych. Z analiz i badań zawartych w Raporcie podsumowującym etap badawczo-diagnostyczny „Projektu Ekologia” wynika, że uczniom należy stwarzać warunki do aktywności twórczej, umożliwiającej rozpoznawanie zagadnień naukowych i przeprowadzanie doświadczeń w laboratoriach. Zarówno uczniowie jak i nauczyciele dostrzegają zalety nauki z wykorzystaniem doświadczeń i eksperymentów. Metody laboratoryjne zapewniają aktywny udział ucznia w procesie kształcenia. Uczeń w warunkach laboratoryjnych staje się badaczem, naukowcem, odkrywcą, a tym samym zdobywa wiedzę przez „doświadczenie” określonych sytuacji. Prowadzenie doświadczeń, eksperymentów pozwala nie tylko na poznawanie istoty określonych zjawisk czy procesów, ale również na uzyskiwanie informacji o stanie środowiska najbliższego otoczenia. To z kolei ułatwia identyfikowanie przyczyn zmian zachodzących w przyrodzie i często prowadzi do rozwiązywania konkretnych problemów.
Numer konkursu 4/POKL/2009
Numer projektu POKL.03.03.04-00-042/10-00
Nazwa projektu Projekt EKOLOGIA - innowacyjny, interdyscyplinarny program nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych metodą projektu
Strona www projektu http://www.innowacyjnyekolog.pl
Beneficjent (nazwa) Dobre Kadry. Centrum Badawczo-Szkoleniowe sp. z o.o. we Wrocławiu
Lokalizacja beneficjenta (miasto) Wrocław
Słowa kluczowe woda, ziemia, powietrze, doświadczenia