W tych quizach poćwiczysz umiejętność rozumienia
ze słuchu.
3
Q/3/JA/7/48-49
EDUKACJA JĘZYK ANGIELSKI   Mój dzień
Kliknij na głośnik i posłuchaj po raz pierwszy rozmowy dzieci. 
Następnie przejdź do rozwiązywania ćwiczeń.
W tym quizie poćwiczysz 
odnajdywanie ważnych
 informacji.
3
Q/3/JA/7/48
    JĘZYK ANGIELSKI   Mój dzień

Przeczytaj pytania. Kliknij na głośnik, posłuchaj nagrania  jeszcze raz i przeciągnij

nazwy czynności w odpowiednie miejsca w kalendarzu Freda.

MONDAY
TUESDAY
4.15
4.30
5.00
play football
go swimming
do gimnastics
5.45
6.00

Połącz liniami godziny z ich zapisami.

4.30
5.00
quarter to six
five o'clock
six o'clock
5.45
6.00
4.15
quarter past four
half past four
Doskonale udało Ci się 
odnaleźć brakujące informacje.

Przejdź dalej.
W tym quizie poćwiczysz
 uzupełnianie dialogu 
brakującymi wyrazami
i zdaniami.
3
Q/3/JA/7/49
    JĘZYK ANGIELSKI   Mój dzień
Kliknij na głośnik, posłuchaj nagrania, potem przeciągnij i upuść wyrazy 
w odpowiednich miejscach.
go
on
want
past
football
quarter

A: Hi Amy!

A: Why not! What time do you ______________ to go?

B: At half ______________ four.

A: I'm sorry, I can't. I play ______________ on Mondays at ______________

B: Are you free at six o'clock?

B: What about Tuesday? What  do you do on Tuesdays at five o'clock?

A: I have free time. We can go on ______________ !

B: Excellent!

A: No, I'm not. I do ______________ at quarter to six.
Tuesday
gymnastics

B: Hi Fred! Would you ______________ swimming with me

______________ Monday?

past four.
Kliknij na głośnik, posłuchaj nagrania, potem przeciągnij i upuść zdania
w odpowiednich miejscach.
Would you go swimming with me on Monday?
At at half past four.
I play football on Mondays at quarter past four.
Are you free at six o'clock?
What do you do on Tuesdays at five o'clock?
We can go on Tuesday!

A: Hi Amy!

B: Hi Fred! __________________________________________________

A: Why not! What time do you want to go?

B: _________________________ 

A: I'm sorry, I can't. ____________________________________________________

B: _____________________________

B: What about Tuesday? ________________________________________________

A: I have free time. _________________________

B: Excellent!

A: No, I'm not. I do gymnastics at  quarter to six.
Zadania zostały wykonane
 bardzo dobrze!
Słuchanie jest bardzo ważne
 w nauce języka obcego. 
Staraj się słuchać jak najwięcej.