Moduł III - Wykorzystanie pakietu „Gramy w piktogramy” w praktyce edukacyjnej
Wykorzystanie pakietu „Gramy w piktogramy” w praktyce edukacyjnej

Podstawowym założeniem tego modułu jest doskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie konstruowania i organizowania sytuacji, które pozwolą uczniom rozwijać umiejętności prowadzenia rozumowania, argumentowania, opracowania i wyjaśnienia strategii rozwiązania zadania lub problemu, wykorzystania i tworzenia informacji oraz dobierania modelu matematycznego do treści zadania.

Dla nauczycieli klas IV-VI:

1. Witamy piktogramy – czyli o zapisach rysunkowych i symbolicznych
2. Opowiadanie – czyli o pisaniu i czytaniu tekstów, cz. II
3. Ile to kosztuje – czyli od zagadki do zadania tekstowego, cz. I
4. Co z tego wynika – czyli o pewnych własnościach nierowności, cz. I
5. Co jest dalej – czyli o dostrzeganiu i wykorzystywaniu prawidłowości, cz. I
6. Co tu pasuje – czyli o dostrzeganiu związków, podobieństw i różnic, cz. I
7. „Dwadzieścia pytań” – czyli tworzymy kolekcje,
8. Trzy w linii – czyli o poszukiwaniu związków
9. Gdzie co jest – czyli o czytaniu ze zrozumieniem, cz. I
10. Nie tylko woreczki – czyli o rozumieniu systemu dziesiętnego, cz. I
11. Podobnie, czyli jak – czyli o rozumowaniu przez analogię,
12. Makieta – czyli o wykorzystaniu brył do konstruowania modelu ekologicznego osiedla...
13. Plan – czyli w jaki sposób można opisać swoje miejsce.,
14. Wykład Dziś wiemy już znacznie więcej