Moduł III - Wykorzystanie pakietu „Gramy w piktogramy” w praktyce edukacyjnej
Wykorzystanie pakietu „Gramy w piktogramy” w praktyce edukacyjnej

Podstawowym założeniem tego modułu jest doskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie konstruowania i organizowania sytuacji, które pozwolą uczniom rozwijać umiejętności prowadzenia rozumowania, argumentowania, opracowania i wyjaśnienia strategii rozwiązania zadania lub problemu, wykorzystania i tworzenia informacji oraz dobierania modelu matematycznego do treści zadania.

Dla nauczycieli gimnazjum:

1. Witamy piktogramy – czyli o zapisach rysunkowych i symbolicznych
2. Ile to kosztuje – czyli od zagadki do zadania tekstowego, cz. I
3. Co z tego wynika – czyli o pewnych własnościach nierówności, cz. I
4. Co jest dalej – czyli o dostrzeganiu i wykorzystywaniu prawidłowości, cz. I
5. Co tu pasuje – czyli o dostrzeganiu związków, podobieństw i różnic, cz. I
6. Gdzie co jest – czyli o czytaniu ze zrozumieniem, cz. I
7. Plan miejscowości - czyli opisujemy naszą okolicę
8. Wykład Dziś wiemy już znacznie więcej