Page 42 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 42

roweru począwszy od pierwszego       Pojęcia:
                                                          bieg maszyna, drez
                    drewnianego modelu do                 welocyped, rower
                    współczesnych modeli

                                     2. Opracowywanie koncepcji rozwią

Uczeń:              Uczeń:

1) rozpoznaje        wymienia nazwy 5 gatunków            budowa drzewa
materiały
                    drzew iglastych i 10 gatunków          różnice w budo
konstrukcyjne:
papier, materiały   drzew liściastych występujących w     zewnętrznej wy

drzewne, metale,    Polsce,                               gatunków drzew

tworzywa             analizuje elementy budowy części  budowa wewnę

sztuczne; bada i    nadziemnej i podziemnej drzewa,       drzewa,
porównuje
                     wyjaśnia różnicę między drzewem  funkcje poszcze
podstawowe ich
właściwości:        a drewnem,                            tkanek,
twardość i
wytrzymałość;        rozróżnia i wymienia 6 elementów  określenie wiek
określa możliwości
                    w budowie pnia,                       drzewa na pods
wykorzystania
różnych              podaje przybliżony wiek drzewa na słojów przyrost
materiałów w
                        podstawie analizy budowy           zastosowanie d
technice                wewnętrznej pnia,
w zależności od                                            produkcja drew
właściwości;         ocenia i porównuje twardość          klasyfikacja gat
                        drewna dębowego, sosnowego,
                                                              drewna ze wzgl

                    lipowego, topolowego i gruszy,        twardość,

                     klasyfikuje drewno od                właściwości wy

                        najtwardszego do najbardziej          konstrukcji drew
                        miękkiego,                            schody,
                                                           proces suszenia
                     dobiera drewno w zależności od       sposoby suszen
                        jego właściwości do wykonania,     narzędzia do ob
                        np. schodów, mostu, rzeźby,           drewna.
                        skrzynki na narzędzia, podłogi i
                        uzasadnia swój wybór,

                     porównuje właściwości drewna

                    mokrego i suchego,

                     uzasadnia potrzebę suszenia

                    drewna przed wykonaniem

                    konstrukcji drewnianych,
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47