Page 42 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 42
roweru począwszy od pierwszego Pojęcia:
bieg maszyna, drez
drewnianego modelu do welocyped, rower
współczesnych modeli
2. Opracowywanie koncepcji rozwią
Uczeń: Uczeń:
1) rozpoznaje wymienia nazwy 5 gatunków budowa drzewa
materiały
drzew iglastych i 10 gatunków różnice w budo
konstrukcyjne:
papier, materiały drzew liściastych występujących w zewnętrznej wy
drzewne, metale, Polsce, gatunków drzew
tworzywa analizuje elementy budowy części budowa wewnę
sztuczne; bada i nadziemnej i podziemnej drzewa, drzewa,
porównuje
wyjaśnia różnicę między drzewem funkcje poszcze
podstawowe ich
właściwości: a drewnem, tkanek,
twardość i
wytrzymałość; rozróżnia i wymienia 6 elementów określenie wiek
określa możliwości
w budowie pnia, drzewa na pods
wykorzystania
różnych podaje przybliżony wiek drzewa na słojów przyrost
materiałów w
podstawie analizy budowy zastosowanie d
technice wewnętrznej pnia,
w zależności od produkcja drew
właściwości; ocenia i porównuje twardość klasyfikacja gat
drewna dębowego, sosnowego,
drewna ze wzgl
lipowego, topolowego i gruszy, twardość,
klasyfikuje drewno od właściwości wy
najtwardszego do najbardziej konstrukcji drew
miękkiego, schody,
proces suszenia
dobiera drewno w zależności od sposoby suszen
jego właściwości do wykonania, narzędzia do ob
np. schodów, mostu, rzeźby, drewna.
skrzynki na narzędzia, podłogi i
uzasadnia swój wybór,
porównuje właściwości drewna
mokrego i suchego,
uzasadnia potrzebę suszenia
drewna przed wykonaniem
konstrukcji drewnianych,