Jak działają materiały elektroniczne
Przebieg projektu
Zespół projektowy
Opis projektu
Projekt „Opracowanie i wdrożenie kursu wyrównawczego z matematyki z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych” jest realizowany pod hasłem „Matematyka Reaktywacja” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III „Wysoka jakość systemu oświaty”, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Pomysłodawcami i wykonawcami projektu są pracownicy Instytutu Matematyki i Informatyki Politechniki Wrocławskiej (obecnie Katedra Matematyki na Wydziale PPT Politechniki Wrocławskiej). „Matematyka Reaktywacja” wykorzystuje sprawdzony już w Politechnice Wrocławskiej system wspomagania nauczania, w którym zaawansowane technologie są ściśle połączone z aktywnym udziałem nauczycieli i uczniów. Materiały wykładowe i ćwiczenia przeplatają się ze sobą w przemyślany sposób, tak aby uczeń poznający nowe zagadnienie lub metodę mógł natychmiast przystąpić do samodzielnego rozwiązywania zadań. Uczniowie otrzymują zdalny dostęp do internetowego podręcznika, który zawiera wiele dynamicznych interaktywnych narzędzi:
- Elektroniczny podręcznik podzielony na 14 rozdziałów obejmujący cały zakres materiału z matematyki licealnej.
- 1253 typów interaktywnych e-zadań. Uruchamiając takie zadanie, uczeń za każdym razem otrzymuje do rozwiązania zadanie z innym , losowo wygenerowanym, zestawem danych. W zależności od zadania uczeń wprowadza wynik w różnorodnej postaci. Między innymi jako:
- Liczbę (całkowitą, dziesiętną, wymierną);
- Wyrażenie algebraiczne;
- Funkcję;
- Zbiór;
- Ciąg;
- Wektor;
- Tablicę;
- Rysunek;
- Równanie.
- W czasie rozwiązywania zadania dostępne są wskazówki a po rozwiązaniu system ocenia przedstawione zadanie i prezentuje poprawne rozwiązanie, które można oglądać krok po kroku.
- Z interaktywnych e-zadań utworzone są e-sprawdziany (terminy podstawowy i poprawkowy) w dwu wersjach (dla poziomów podstawowego i rozszerzonego) – razem 112 e-sprawdzianów. Każdy e-sprawdzian posiada unikalny zestaw zadań.
- 10 e-arkuszy maturalnych w postaci takiej jak na prawdziwej maturze na poziomie podstawowym.
- 15 e-arkuszy maturalnych w postaci takiej jak na prawdziwej maturze na poziomie rozszerzonym z materiałem obowiązującym od 2015 roku.
Jak działają materiały elektroniczne
Tutaj możesz się dokładnie dowiedzieć, jak działają materiały elektroniczne.Przebieg projektu
W całym projekcie wzięło udział 349 szkół, reprezentujących wszystkie województwa w kraju i 13 702 uczniów tych szkół. Uczeń przystępujący do projektu stał się jego uczestnikiem przez 3 pełne lata swojej edukacji ponadgimnazjalnej. Szczególnie zależało nam na tych uczniach, którzy mieszkają w małych miejscowościach i mogą mieć utrudniony dostęp do dodatkowych form wspomagających nauczanie matematyki poza szkolną klasą. E-learningowy kurs z matematyki to również pomoc dla tych, których zwyczajnie nie stać na korepetycje z matematyki. Nauczyciele – opiekunowie uczniów biorących udział w projekcie byli wspomagani przez konsultantów. Konsultanci, oprócz odpowiadania na pytania i rozwiązywania problemów, zbierali uwagi od użytkowników portalu matematycznego. Aktywność uczestników, rezultaty e-sprawdzianów były monitorowane przez dwa zespoły statystyków. W połowie projektu przeprowadziliśmy ankietę wśród nauczycieli. Wynika z niej, że uczniowie najbardziej cenili sobie wszystkie interaktywne elementy kursu. Natomiast na pytanie „Czy chciałaby Pani/chciałby Pan mieć możliwość dalszego korzystania z materiałów kursu po zakończeniu udziału w projekcie ?” 91% nauczycieli odpowiedziało TAK a tylko 2% NIE. Po zakończeniu projektu (grudzień 2014 roku) materiały kursu będą dostępne dla wszystkich zainteresowanych na stronie http://www.matematyka-reaktywacja.pl/.Zespół projektowy
Koordynatorem projektu jest dr Jędrzej Wierzejewski z Katedry Matematyki na Wydziale PPT Politechniki Wrocławskiej.Wykonawcy e-lekcji, e-zadań, e-sprawdzianów
- mgr inż. Agnieszka Herczak-Ciara - oprogramowanie części e-zadań.
- dr inż. Przemysłąw Kajetanowicz - ptzygotowanie lekcji oraz rozwiązań do większości e-zadań.
- dr Jędrzej Wierzejewski - opracowanie koncepcji oraz frameworka (szkieletu) systemu, oprogramowanie większości e-zadań.
Zespół testujący e-Zadania
- dr inż. Bartosz Frej
- dr inż. Paulina Frej
Utrzymanie serwera i portalu matemaycznego
- mgr inż. Agnieszka Herczak-Ciara
- mgr inż. Monika Kaczmarz
- mgr inż. Mirosław Wojtylak
Administracja i Finanse
- mgr inż. Anna Piwowar - kierownik projektu
- mgr inż. Hubert Popiel - specjalista ds. rekrutacji i kontaktów ze szkołami
- mgr inż. Agnieszka Wasilewska - specjalista ds. finansów