Przeczytaj dokładnie historię bohatera
Grupa zawodów związanych z budową dróg kołowych i szynowych
Halina (lat 31), Technik dróg i mostów kolejowych
Halina od najmłodszych lat pasjonowała się koleją. Uwielbiała podróże pociągami. Najbardziej ukochaną zabawą z dzieciństwa było układanie, razem z tatą, makiety trasy kolejowej dla kolejki elektrycznej. Pamięta, że godzinami budowała i układała z tatą tę makietę, wciąż ją urozmaicając. Nie interesowały ją lalki i misie. Mała Halina nie przypuszczała, że jej zabawa z dzieciństwa w przyszłości stanie się jej pracą. Wychowała się w rodzinie techników. Rodzice pracowali w branży budowlanej. Tato pracował w firmie budującej osiedla, a mama w przedsiębiorstwie zajmującym się budową dróg i mostów. Halinie bardzo podobały się oba zajęcia, ale bardziej niż kolejnymi stawianymi przez firmę taty budynkami, interesowała się planami dróg i szlakami, nad którymi pracowała mama. Kiedy nadszedł czas wyboru szkoły średniej, Halina nie miała wątpliwości, że wybierze technikum budowlane, wahała się jedynie, którą z klas wybrać, ostatecznie zdecydowała się na naukę w klasie budowy dróg i mostów kolejowych. Już w czasie praktyk zawodowych, w firmie specjalizującej się w remontach mostów i wiaduktów kolejowych, Halina przekonała się, że praca przy budowie i remontowaniu szlaków kolejowych choć czasami jest wyczerpująca, to sprawia dużo satysfakcji. Tuż po ukończeniu szkoły Halina otrzymała bardzo ciekawą ofertę pracy w firmie przeprowadzającej modernizację kluczowych węzłów kolejowych. Choć praca wiązała się z częstymi wyjazdami w różne części kraju, wówczas dla niej było to wymarzone zajęcie. Po kilku latach, gdy założyła własną rodzinę uznała, że musi zmienić dotychczasowy tryb pracy. Dlatego podjęła decyzję o zmianie firmy, zatrudniając się w przedsiębiorstwie zarządzającym utrzymaniem szlaków kolejowych w jej województwie. Od 5 lat kieruje grupą  pracowników odpowiedzialnych za remonty tras kolejowych.
 
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego