Page 105 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 105
codziennego, w których - obliczanie wartości
występują znaki rzymskie liczbowych działań
zapisanych znakami
np. tarcza zegarowa, rzymskimi.
miesiące, rzędy
Dla uczniów szczególnie
w kinie, itp. zainteresowanych:
- rozwiązywanie
na liczbach naturalnych nietypowych zadań
tekstowych
ie i odejmowanie w Ćw. 1 – Nazywanie wielodziałaniowych,
liczb dwucyfrowych w elementów działań. - uzupełnianie
100 i z przekroczeniem Ćw. 2 – Zapisywanie brakujących liczb w
00 (także składniki), cyframi działań wyrażeniu
ie i odejmowanie w wyrażonych słowami. arytmetycznym, tak by
liczb dwucyfrowych w Ćw. 3 - Dodawanie otrzymać ustalony wynik,
1000 i z i odejmowanie w pamięci - wstawianie nawiasów,
zeniem liczby 1000 tak aby otrzymać żądany
ładniki). liczb w zakresie 100 bez wynik,
- rozwiązywanie
adnik, suma, odjemna, przekraczania progu kwadratów magicznych.
żnica dziesiątkowego i z jego
przekraczaniem – karty
pracy.
Ćw. 4 – Dopełnianie
składników do określonej
wartości.
Ćw. 5 – Dodawanie
i odejmowanie w zakresie
1000 – gra dydaktyczna.*
Ćw. 6 – Obliczanie
odjemnej
i odjemnika.
Ćw. 7 – Rozwiązywanie
prostych równań typu
10+x=63; 89-x=47.
Ćw. 8 – Rozwiązywanie
typowych zadań z treścią
jednodziałaniowych
i wielodziałaniowych.