Page 105 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 105

codziennego, w których    - obliczanie wartości
                         występują znaki rzymskie  liczbowych działań
                                                   zapisanych znakami
                         np. tarcza zegarowa,      rzymskimi.
                         miesiące, rzędy
                                                   Dla uczniów szczególnie
                         w kinie, itp.             zainteresowanych:
                                                   - rozwiązywanie
na liczbach naturalnych                            nietypowych zadań
                                                   tekstowych
 ie i odejmowanie w      Ćw. 1 – Nazywanie         wielodziałaniowych,
liczb dwucyfrowych w     elementów działań.        - uzupełnianie
 100 i z przekroczeniem  Ćw. 2 – Zapisywanie       brakujących liczb w
00 (także składniki),    cyframi działań           wyrażeniu
 ie i odejmowanie w      wyrażonych słowami.       arytmetycznym, tak by
liczb dwucyfrowych w     Ćw. 3 - Dodawanie         otrzymać ustalony wynik,
 1000 i z                i odejmowanie w pamięci   - wstawianie nawiasów,
zeniem liczby 1000                                 tak aby otrzymać żądany
 ładniki).               liczb w zakresie 100 bez  wynik,
                                                   - rozwiązywanie
adnik, suma, odjemna,    przekraczania progu       kwadratów magicznych.
żnica                    dziesiątkowego i z jego
                         przekraczaniem – karty

                         pracy.
                         Ćw. 4 – Dopełnianie
                         składników do określonej
                         wartości.
                         Ćw. 5 – Dodawanie

                         i odejmowanie w zakresie
                         1000 – gra dydaktyczna.*
                         Ćw. 6 – Obliczanie

                         odjemnej

                         i odjemnika.
                         Ćw. 7 – Rozwiązywanie
                         prostych równań typu

                         10+x=63; 89-x=47.
                         Ćw. 8 – Rozwiązywanie
                         typowych zadań z treścią
                         jednodziałaniowych
                         i wielodziałaniowych.
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110