Page 138 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 138

metodą (przez                 dziesiętnych,
rozszerzenie ułamków
zwykłych, dzielenie        zamienia ułamki zwykłe
                              o mianownikach będących

licznika przez            dzielnikami 10, 100, 1000 na
mianownik w pamięci,      dziesiętne wykonując dzielenie
pisemnie lub za pomocą
                          licznika przez mianownik
kalkulatora);             pisemnie, w pamięci lub za
                          pomocą kalkulatora.

Uczeń:                    Uczeń:

10) zapisuje ułamki zwykłe  zamienia ułamki zwykłe        zamiana u

o mianownikach innych     o mianownikach nie będących     mianown

niż wymienione            dzielnikami 10, 100, 1000 na    dzielnika

w punkcie 9               dziesiętne, wykonując           dziesiętne

w postaci rozwinięcia     dzielenie licznika przez        licznika p

dziesiętnego              mianownik pisemnie, w           pisemnie,

nieskończonego            pamięci lub za pomocą           pomocą k

(z użyciem trzech         kalkulatora,                    zapis w p

kropek po ostatniej        zapisuje ułamek dziesiętny    nieskończ

cyfrze), dzieląc licznik  nieskończony.

przez mianownik w

pamięci, pisemnie lub

za pomocą kalkulatora;

Uczeń:                    Uczeń:

11) zaokrągla ułamki       nazywa rzędy po przecinku,  zaokrągla

dziesiętne;                zaokrągla ułamki dziesiętne   dziesiętny

                          z dokładnością do jedności, do  jedności,

                          części dziesiętnych, do części  części set

                          setnych i do części             tysięczny

                          tysięcznych,                     zaokrągla

                           zaokrągla ułamki okresowe do  okresowy

                          jednego i dwóch miejsc po       miejsc po

                          przecinku.
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143