Page 175 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 175
(dobór odpowiedniej
długości) – praca w
grupach.
kątów w trójkącie. Ćw. 1 - Rozwiązywanie Dla uczniów szczególnie
typowych zadań
związanych z sytuacjami z zainteresowanych:
życia codziennego, np. -wyznaczanie miar kątów
a) Jaki kąt tworzy drabina w trójkącie, który jest
ze ścianą?
b) Pod jakim kątem linka podzielony na trzy
trójkąty,
namiotu nachylona jest do - zadania związane
poziomu? z zapisem: o ile razy
c) Jaką miarę ma kąt ostry więcej, mniej, itp.
między huśtawką - obliczanie miar kątów
a poziomem? – karta w pięciokącie przez
podział na trójkąty.
pracy, praca w grupach.*
Ćw. 2 –Rozwiązywanie
typowych zadań
związanych z obliczaniem
miar kątów w trójkącie, na
podstawie miary jednego
podanego kąta
- praca w grupach.*
Ćw. 3- Obliczanie miar
kątów trójkąta na
podstawie zapisu działań-
karta pracy.
kwadrat jako prostokąt Ćw. 1 -Rozpoznawanie co Dla uczniów szczególnie
ych bokach. najmniej 2 czworokątów
zainteresowanych:
mb, kwadrat, na podstawie - kreślenie prostokątów
ok, trapez. przygotowanych rysunków- mając dane mniej niż
cztery wierzchołki.
wycinanki.*
Ćw. 2 - Projektowanie