Page 175 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 175

(dobór odpowiedniej
                          długości) – praca w

                          grupach.

kątów w trójkącie.        Ćw. 1 - Rozwiązywanie       Dla uczniów szczególnie
                          typowych zadań
                          związanych z sytuacjami z   zainteresowanych:
                          życia codziennego, np.      -wyznaczanie miar kątów
                          a) Jaki kąt tworzy drabina  w trójkącie, który jest
                          ze ścianą?
                          b) Pod jakim kątem linka    podzielony na trzy
                                                      trójkąty,
                          namiotu nachylona jest do   - zadania związane

                          poziomu?                    z zapisem: o ile razy
                          c) Jaką miarę ma kąt ostry  więcej, mniej, itp.
                          między huśtawką             - obliczanie miar kątów
                          a poziomem? – karta         w pięciokącie przez
                                                      podział na trójkąty.
                          pracy, praca w grupach.*
                          Ćw. 2 –Rozwiązywanie
                          typowych zadań
                          związanych z obliczaniem
                          miar kątów w trójkącie, na

                          podstawie miary jednego
                          podanego kąta

                          - praca w grupach.*
                          Ćw. 3- Obliczanie miar
                          kątów trójkąta na
                          podstawie zapisu działań-

                          karta pracy.

  kwadrat jako prostokąt  Ćw. 1 -Rozpoznawanie co     Dla uczniów szczególnie
 ych bokach.              najmniej 2 czworokątów
                                                      zainteresowanych:
mb, kwadrat,              na podstawie                - kreślenie prostokątów
 ok, trapez.              przygotowanych rysunków-    mając dane mniej niż
                                                      cztery wierzchołki.
                          wycinanki.*
                          Ćw. 2 - Projektowanie
   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180