Page 179 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 179

między promieniem a   Ćw. 1 – Podawanie           Dla uczniów szczególnie
ędzy kołem            przykładów przedmiotów z
ąg, koło, cięciwa,    życia codziennego, które    zainteresowanych:
mień, środek okręgu.  mają kształt okręgu lub
                      koła.                       - obliczanie obwodu
  Bryły               Ćw. 2 -Ustawianie uczniów   trójkąta znając promienie
                      w jednakowej odległości od  okręgów,
                                                  - rozwiązywanie
                      wskazanego punktu w celu    nietypowych zadań
                                                  tekstowych związanych
                      zrozumienia intuicyjnego    z kołem i okręgiem.
                      pojęcia okręgu jako zbioru
                      punktów – ćw. ruchowo –
                      umysłowe, karta pracy.*
                      Ćw. 3– Rysowanie okręgu
                      posługując się szpilką i
                      nitką - praca w grupach,

                      karta pracy.
                      Ćw. 4 –Obliczanie

                      promienia na podstawie
                      średnicy -karta pracy.*
                      Ćw. 5 – Obliczanie
                      średnicy na podstawie
                      promienia – karta pracy.*
                      Ćw. 6- Rozwiązywanie
                      typowych zadań
                      związanych z sytuacjami z
                      życia codziennego, np.
                      obliczanie długości

                      bransoletki na podstawie
                      podanych średnic

                      - karta pracy.
                      Ćw. 7- Rozwiązywanie
                      typowych zadań
                      związanych z okręgiem i
                      kołem - praca w grupach.
   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184