Page 179 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 179
między promieniem a Ćw. 1 – Podawanie Dla uczniów szczególnie
ędzy kołem przykładów przedmiotów z
ąg, koło, cięciwa, życia codziennego, które zainteresowanych:
mień, środek okręgu. mają kształt okręgu lub
koła. - obliczanie obwodu
Bryły Ćw. 2 -Ustawianie uczniów trójkąta znając promienie
w jednakowej odległości od okręgów,
- rozwiązywanie
wskazanego punktu w celu nietypowych zadań
tekstowych związanych
zrozumienia intuicyjnego z kołem i okręgiem.
pojęcia okręgu jako zbioru
punktów – ćw. ruchowo –
umysłowe, karta pracy.*
Ćw. 3– Rysowanie okręgu
posługując się szpilką i
nitką - praca w grupach,
karta pracy.
Ćw. 4 –Obliczanie
promienia na podstawie
średnicy -karta pracy.*
Ćw. 5 – Obliczanie
średnicy na podstawie
promienia – karta pracy.*
Ćw. 6- Rozwiązywanie
typowych zadań
związanych z sytuacjami z
życia codziennego, np.
obliczanie długości
bransoletki na podstawie
podanych średnic
- karta pracy.
Ćw. 7- Rozwiązywanie
typowych zadań
związanych z okręgiem i
kołem - praca w grupach.