Page 115 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 115

elnik liczby naturalnej,  i wskazywanie wspólnych       - podawanie cechy
ć.                        wielokrotności i              podzielności liczb przez
                          zapisywanie wniosków.
                          Ćw. 2–Utrwalanie cech         6, 15,
                          podzielności liczb przez
                          2,3, 5, 9, 10, 100 – gra      - podawanie co najmniej
                                                        3 przykładów liczb
                          dydaktyczna                   doskonałych,
                          „Familiada”.*                 - łączenie podstawowych
                          Ćw. 3 - Rozpoznawanie         cechy podzielności w
                                                        rozwiązywaniu
                          czy dana liczba jest
                                                        trudniejszych
                          podzielna przez 3, 5, 9, 10,  problemów, np.
                          100 – karty pracy.            podzielność przez 12, 30,
                                                        - rozwiązywanie
                                                        nietypowych zadań

                                                        tekstowych

                                                        z wykorzystaniem cech
                                                        podzielności przez 2,3, 5,

                                                        6, 9, 10, 15, 100,
                                                        - udowadnianie, że liczba

                                                        wielocyfrowa typu
                                                        1110024 dzieli się przez
                                                        liczbę dwucyfrową typu

                                                        12 i 36.

erwsze i złożone,         Ćw. 1 – Wyznaczanie liczb     Dla uczniów szczególnie
tność liczb: 2, 3, 5, 7,
 dzielności liczb,        pierwszych mniejszych od      zainteresowanych:
i 1.                      100 metodą sita               - wylicza coraz większe
                          Eratostenesa – praca w        liczby pierwsze metodą
lokrotność, najmniejsza
lokrotność, największy    grupach.                      Euklidesa,
elnik, liczba względnie   Ćw. 2 – Rozpoznawanie
                          liczb złożonych               - podaje co najmniej 3
                                                        przykłady liczb
                          jednocyfrowych                doskonałych,
                          i dwucyfrowych – karty        - rozwiązywanie
                                                        nietypowych zadań
                          pracy.                        tekstowych związanych
                          Ćw. 3 - Stosowanie cech
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120