Page 115 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 115
elnik liczby naturalnej, i wskazywanie wspólnych - podawanie cechy
ć. wielokrotności i podzielności liczb przez
zapisywanie wniosków.
Ćw. 2–Utrwalanie cech 6, 15,
podzielności liczb przez
2,3, 5, 9, 10, 100 – gra - podawanie co najmniej
3 przykładów liczb
dydaktyczna doskonałych,
„Familiada”.* - łączenie podstawowych
Ćw. 3 - Rozpoznawanie cechy podzielności w
rozwiązywaniu
czy dana liczba jest
trudniejszych
podzielna przez 3, 5, 9, 10, problemów, np.
100 – karty pracy. podzielność przez 12, 30,
- rozwiązywanie
nietypowych zadań
tekstowych
z wykorzystaniem cech
podzielności przez 2,3, 5,
6, 9, 10, 15, 100,
- udowadnianie, że liczba
wielocyfrowa typu
1110024 dzieli się przez
liczbę dwucyfrową typu
12 i 36.
erwsze i złożone, Ćw. 1 – Wyznaczanie liczb Dla uczniów szczególnie
tność liczb: 2, 3, 5, 7,
dzielności liczb, pierwszych mniejszych od zainteresowanych:
i 1. 100 metodą sita - wylicza coraz większe
Eratostenesa – praca w liczby pierwsze metodą
lokrotność, najmniejsza
lokrotność, największy grupach. Euklidesa,
elnik, liczba względnie Ćw. 2 – Rozpoznawanie
liczb złożonych - podaje co najmniej 3
przykłady liczb
jednocyfrowych doskonałych,
i dwucyfrowych – karty - rozwiązywanie
nietypowych zadań
pracy. tekstowych związanych
Ćw. 3 - Stosowanie cech