Page 344 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 344
6) prezentuje za demonstruje model układu Słońce- ruch obrotowy,
pomocą modelu Ziemia z uwzględnieniem zależność międ
oświetlenia (ruch obrotowy i
ruch obiegowy obiegowy), obrotowym a z
różnice czasu m
i obrotowy Ziemi; opisuje ruch obrotowy Ziemi, pory roku w Po
opisuje ruch obiegowy Ziemi, następstwa ruch
7) odnajduje uzasadnia zależność między
zależność między Pojęcia: ruch obi
ruchem obrotowym Ziemi a obrotowy, czas st
ruchem obrotowym zmianą dnia i nocy, urzędowy, orbita.
Ziemi a zmianą opisuje pory roku w Polsce,
wyjaśnia następstwa ruchu
dnia i nocy; obiegowego,
wyjaśnia pojęcia czas strefowy i
8) wykazuje urzędowy.
zależność między
Uczeń:
ruchem
obiegowym Ziemi
a zmianami pór
roku;
kształtuje postawę badacza,
dokładnie wykonuje polecenia
nauczyciela,
wykazuje się dokładnością i
skrupulatnością podczas
realizowania powierzonego
zadania,
dba o bezpieczeństwo swoje i
innych podczas realizowania
powierzonego zadania,
przestrzega zasad współpracy i
komunikacji w grupie.
12. Lądy
Uczeń: Uczeń:
1) wskazuje na wskazuje na globusie i mapie: korzystanie z gl
globusie: bieguny, bieguny, równik, południk zerowy kierunki główn