Page 209 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 209
inek, skala . Ćw. 2- Podawanie długości i mapach-zadania
odcinka o n razy dłuższego
uzupełniając łańcuszek tekstowe ,
określający długość
- zamienianie skali na
odcinka- karta pracy.* podziałkę liniową lub
Ćw. 3- Posługiwanie się
odwrotnie,
podstawowymi
jednostkami długości w - obliczanie skali mapy
sytuacjach z życia na podstawie długości
codziennego- karta pracy. odpowiedniego odcinka
Ćw. 4- Przeliczanie
długości odcinka stosując podanej w skali.
zamianę jednostek
długości- uzupełnianie
wykropkowanych miejsc
– karta pracy, praca w
grupach.*
Ćw. 5- Obliczanie
rzeczywistej długości
odcinka, gdy dana jest jego
długość w skali- karta
pracy, praca w grupach.
Ćw. 6- Przeliczanie
długości boiska w skali za
pomocą planu i mapy-
karta pracy, praca w
grupach.
nostki prędkości: km/h, Ćw. 1- Obliczanie długości Dla uczniów szczególnie
ór na związek między drogi przebytej przez zainteresowanych:
mi, pojazd jadący ze stałą - rozwiązywanie
asu i drogi. prędkością
w określonym czasie- karta nietypowego zadania
ga, prędkość, ruch tekstowego związanego z
pracy. obliczaniem prędkości,
Ćw. 2- Obliczanie czasu
jazdy pojazdu jadącego ze czasu i drogi w ruchu
jednostajnym.