Page 257 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 257
ożywne i Ćw. 1 – Zaszeregowanie Dla uczniów szczególnie
organizmów do danej grupy
zania pokarmu ze względu na sposób zainteresowanych:
odżywiania – karta pracy lub
iania się ćw. Interaktywne. - wyszukuje informacje i
dzożywnych, Ćw. 2 – Uzupełnianie podaje przykłady na temat
owujące organizmy pasożytnictwa i
danego sposobu schematu procesu fotosyntezy drapieżnictwa w świecie
– karta pracy. roślin,
eza, chlorofil Ćw. 3 – Zaszeregowanie
pieżniki, organizmów cudzożywnych - wyszukuje informacje i
zystkożercy, do danej grupy ze względu na podaje przykłady na temat
nci. sposób odżywiania – saprobiontów, saprofitów,
podpisywanie zdjęć. saprofagów
Ćw. 4 – Wskazywanie cech - rozwiązuje problem „Czy
przystosowujących organizmy rośliny powinny stać w
cudzożywne do danego
sposobu odżywiania – praca z pokoju dziennym czy
sypialnym”.
tekstem.
Ćw. 5 – Wskazywanie
organizmów samożywnych –
karta pracy.
Ćw. 6 -Przyporządkowywanie
informacji dotyczących
samożywności i
cudzożywności – praca w
grupach.*
rmowe Ćw. 1 – Analiza pojęć: Dla uczniów szczególnie
ędzy organizmami łańcuch pokarmowy,
producent, konsument I rzędu, zainteresowanych:
pokarmowy, konsument II rzędu, - uzasadnia tezę:
ment I rzędu, destruent/reducent – „Zniszczenie jednego
du, prawda/fałsz.
t. Ćw. 2 – Uzupełnianie ogniwa pokarmowego
brakujących ogniw w prowadzi wyginięcia
innego”,
- analizuje pojęcie