Page 257 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 257

ożywne i           Ćw. 1 – Zaszeregowanie         Dla uczniów szczególnie
                   organizmów do danej grupy
zania pokarmu      ze względu na sposób           zainteresowanych:
                   odżywiania – karta pracy lub
iania się          ćw. Interaktywne.              - wyszukuje informacje i
dzożywnych,        Ćw. 2 – Uzupełnianie           podaje przykłady na temat
owujące organizmy                                 pasożytnictwa i
 danego sposobu    schematu procesu fotosyntezy   drapieżnictwa w świecie
                   – karta pracy.                 roślin,
eza, chlorofil     Ćw. 3 – Zaszeregowanie
pieżniki,          organizmów cudzożywnych        - wyszukuje informacje i
zystkożercy,       do danej grupy ze względu na   podaje przykłady na temat
nci.               sposób odżywiania –            saprobiontów, saprofitów,
                   podpisywanie zdjęć.            saprofagów
                   Ćw. 4 – Wskazywanie cech       - rozwiązuje problem „Czy
                   przystosowujących organizmy    rośliny powinny stać w
                   cudzożywne do danego
                   sposobu odżywiania – praca z   pokoju dziennym czy
                                                  sypialnym”.
                   tekstem.
                   Ćw. 5 – Wskazywanie
                   organizmów samożywnych –

                   karta pracy.
                   Ćw. 6 -Przyporządkowywanie
                   informacji dotyczących
                   samożywności i
                   cudzożywności – praca w

                   grupach.*

 rmowe             Ćw. 1 – Analiza pojęć:         Dla uczniów szczególnie
ędzy organizmami   łańcuch pokarmowy,
                   producent, konsument I rzędu,  zainteresowanych:
 pokarmowy,        konsument II rzędu,            - uzasadnia tezę:
ment I rzędu,      destruent/reducent –           „Zniszczenie jednego
du,                prawda/fałsz.
 t.                Ćw. 2 – Uzupełnianie           ogniwa pokarmowego
                   brakujących ogniw w            prowadzi wyginięcia
                                                  innego”,
                                                  - analizuje pojęcie
   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262