Page 256 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 256

Uczeń:                  Uczeń:                                 organizmy samo
                         podaje różnicę pomiędzy               cudzożywne,
5) wskazuje
                          samożywnością i cudzożywnością,      sposób wytwarz
   organizmy                                                    przez rośliny,
   samożywne             wymienia warunki fotosyntezy,
   i cudzożywne oraz     uzupełnia schemat procesu            sposoby odżywi
                                                                organizmów cud
   podaje                 fotosyntezy,
                         podaje przykłady organizmów          cechy przystoso
   podstawowe                                                   cudzożywne do
   różnice w sposobie     samożywnych,                          odżywiania.
   ich odżywiania się;   omawia sposoby odżywiania się
                                                              Pojęcia: fotosynte
                          organizmów cudzożywnych,            roślinożercy, drap
                         proponuje przykłady organizmów      padlinożercy, wsz
                                                              pasożyty, destruen
                          roślinożerców, drapieżników,
                          padlinożerców, wszystkożerców,
                         wymienia cechy przystosowujące
                          organizmy cudzożywne do danego
                          sposobu odżywiania.

Uczeń:                  Uczeń:                                 zależności pokar
                                                                zachodzące mię
6) przedstawia proste    wymienia wszystkie cztery             lądowymi.
   zależności             ogniwa łańcucha pokarmowe
                          (producent, konsument I rzędu,      Pojęcia: łańcuch p
   pokarmowe              konsument II rzędu,                 producent, konsum
   zachodzące między                                          konsument II rzęd
                          destruent/reducent),                destruent/reducent
   organizmami           układa łańcuchy pokarmowe na
   lądowymi,
   posługując się         podstawie analizy schematycznej
                          sieci pokarmowej lasu, łąki i pola
   modelem lub
   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261