Page 259 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 259

podanych łańcuchach              symbioza i podaje
                                                      przykłady, np. mikoryza.
                     pokarmowych.
                     Ćw. 3 - Zapisywanie, które z
                     podanych organizmów są

                     producentami, konsumentami
                     I lub II rzędu.
                     Ćw. 4 - Układanie łańcuchów

                     pokarmowych na podstawie

                     analizy schematycznej sieci
                     pokarmowej lasu, łąki i pola
                     składające się z co najmniej

                     czterech ogniw.*
                     Ćw. 5 – Rozwiązywanie
                     problemu „Jak zmieniłoby się
                     życie w lesie, gdyby zabrakło
                     destruentów” – dyskusja.

 wowa) budowa        Ćw. 1 – Podpisywanie pięter      Dla uczniów szczególnie

 ce w                lasu na schematycznym            zainteresowanych:
h warstwach lasu
tem/zimą,            rysunku.                         - charakteryzuje warunki
e, wilgotność, siła  Ćw. 2 – Opisywanie               występujące w
                     warunków w poszczególnych        poszczególnych typach
 ne rośliny, grzyby  warstwach – prawda/fałsz.        lasu: łęgi, grądy, bory i
 tępujące w          Ćw. 3 –Przyporządkowywanie
h warstwach lasu,    roślin, grzybów i zwierząt do    buczyny.
drzew iglastych      poszczególnych warstw –
 igieł w pęczku,
ść szyszek),         karta pracy.
 ce rozpoznawanie    Ćw. 4 – Rozpoznawanie
ch,                  drzew iglastych i liściastych –
olsce,
w.                   w terenie lub praca z atlasem
                     drzew i krzewów.
 runo leśne,         Ćw. 5 – Analizowanie
                     znaczenia lasu – mapa
                     myślowa lub rozwiązywanie
                     problemu „Czy należy
                     wycinać lasy” – argumenty za
   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264