Page 259 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 259
podanych łańcuchach symbioza i podaje
przykłady, np. mikoryza.
pokarmowych.
Ćw. 3 - Zapisywanie, które z
podanych organizmów są
producentami, konsumentami
I lub II rzędu.
Ćw. 4 - Układanie łańcuchów
pokarmowych na podstawie
analizy schematycznej sieci
pokarmowej lasu, łąki i pola
składające się z co najmniej
czterech ogniw.*
Ćw. 5 – Rozwiązywanie
problemu „Jak zmieniłoby się
życie w lesie, gdyby zabrakło
destruentów” – dyskusja.
wowa) budowa Ćw. 1 – Podpisywanie pięter Dla uczniów szczególnie
ce w lasu na schematycznym zainteresowanych:
h warstwach lasu
tem/zimą, rysunku. - charakteryzuje warunki
e, wilgotność, siła Ćw. 2 – Opisywanie występujące w
warunków w poszczególnych poszczególnych typach
ne rośliny, grzyby warstwach – prawda/fałsz. lasu: łęgi, grądy, bory i
tępujące w Ćw. 3 –Przyporządkowywanie
h warstwach lasu, roślin, grzybów i zwierząt do buczyny.
drzew iglastych poszczególnych warstw –
igieł w pęczku,
ść szyszek), karta pracy.
ce rozpoznawanie Ćw. 4 – Rozpoznawanie
ch, drzew iglastych i liściastych –
olsce,
w. w terenie lub praca z atlasem
drzew i krzewów.
runo leśne, Ćw. 5 – Analizowanie
znaczenia lasu – mapa
myślowa lub rozwiązywanie
problemu „Czy należy
wycinać lasy” – argumenty za