Page 264 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 264

12) przedstawia          układa co najmniej dwa łańcuchy      zależności pokar
     proste zależności   pokarmowe na podstawie analizy        zachodzące mię
                         schematycznej sieci pokarmowej
     pokarmowe           rzeki, jeziora, morza.                wodnymi.
     występujące
     w środowisku

     wodnym,
     posługując się

     modelem lub

     schematem;

Uczeń:                  Uczeń:                                 podział skał ze w
13) rozpoznaje           definiuje pojęcie minerał i skała,    zespolenie mine
                         rozróżnia skały lite, zwięzłe i
     i nazywa skały                                            skały występują
     typowe dla           luźne,                                okolicy i regioni
     miejsca
     zamieszkania:       podaje i rozpoznaje co najmniej      zastosowanie sk
     piasek, glina        po dwa przykłady skał litych,         w najbliższej ok
     i inne               zwięzłych i luźnych,
     charakterystyczne                                        Pojęcia: minerał,
     dla okolicy;        rozpoznaje co najmniej dwie skały   skała zwięzła, ska
                          występujące w najbliższej okolicy,
Uczeń:                                                         etapy powstawa
14) opisuje glebę,       omawia zastosowanie co najmniej      czynniki warunk
                          dwóch wybranych przez siebie
     jako zbiór           skał charakterystycznych dla          powstawanie gle
     składników
                          okolicy.
                        Uczeń:
                         definiuje pojęcie gleby, profilu

                          glebowego, żyzności gleby,

                         wymienia cztery czynniki
   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269