Page 266 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 266

nieożywionych        wpływające na powstawanie           typy gleb,
     i ożywionych,        gleby,                              znaczenie organ
     wyjaśnia            wymienia etapy procesu
     znaczenie            glebotwórczego,                     dla żyzności gle
     organizmów          wyjaśnia od czego zależy żyzność    znaczenie gleby
     glebowych            gleby,
     i próchnicy         podaje typy gleb,                        5. Człowie
     w odniesieniu do    rozróżnia co najmniej cztery        zanieczyszczeni
     żyzności gleby.      profile glebowe i określa żyzność
                          gleb na podstawie ich profilu,      i gleby w najbliż
Uczeń:                   wymienia co najmniej trzy funkcje
1) prowadzi               gleby.                              wpływ codzienn
                                                              domu, w szkole,
   obserwacje i         Uczeń:                                zabawy na stan
   doświadczenia         podaje co najmniej po trzy
   wykazujące
   zanieczyszczenie       przyczyny zanieczyszczenia
   najbliższego           powietrza, wody i gleby,
   otoczenia             wykonuje doświadczenia
   (powietrza, wody,      wykazujące zanieczyszczenie
   gleby);**              powietrza, wody i gleby.
Uczeń:
2) wyjaśnia wpływ       Uczeń:
   codziennych           podaje co najmniej po dwa
   zachowań w domu,
   w szkole,              zachowania w domu, w szkole,
   w miejscu zabawy       w miejscu zabawy, które mogą
   na stan środowiska;    mieć wpływ na stan środowiska;
                         omawia skutki wpływu
                          codziennych zachowań w domu,
                          w szkole, w miejscu zabawy na
                          stan środowiska.

Uczeń:                  Uczeń:                                działania sprzyja
                         wskazuje działania sprzyjające      przyrodniczemu
3) proponuje
   działania              ochronie wody, powietrza i gleby,
   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271