Page 266 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 266
nieożywionych wpływające na powstawanie typy gleb,
i ożywionych, gleby, znaczenie organ
wyjaśnia wymienia etapy procesu
znaczenie glebotwórczego, dla żyzności gle
organizmów wyjaśnia od czego zależy żyzność znaczenie gleby
glebowych gleby,
i próchnicy podaje typy gleb, 5. Człowie
w odniesieniu do rozróżnia co najmniej cztery zanieczyszczeni
żyzności gleby. profile glebowe i określa żyzność
gleb na podstawie ich profilu, i gleby w najbliż
Uczeń: wymienia co najmniej trzy funkcje
1) prowadzi gleby. wpływ codzienn
domu, w szkole,
obserwacje i Uczeń: zabawy na stan
doświadczenia podaje co najmniej po trzy
wykazujące
zanieczyszczenie przyczyny zanieczyszczenia
najbliższego powietrza, wody i gleby,
otoczenia wykonuje doświadczenia
(powietrza, wody, wykazujące zanieczyszczenie
gleby);** powietrza, wody i gleby.
Uczeń:
2) wyjaśnia wpływ Uczeń:
codziennych podaje co najmniej po dwa
zachowań w domu,
w szkole, zachowania w domu, w szkole,
w miejscu zabawy w miejscu zabawy, które mogą
na stan środowiska; mieć wpływ na stan środowiska;
omawia skutki wpływu
codziennych zachowań w domu,
w szkole, w miejscu zabawy na
stan środowiska.
Uczeń: Uczeń: działania sprzyja
wskazuje działania sprzyjające przyrodniczemu
3) proponuje
działania ochronie wody, powietrza i gleby,