Page 268 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 268
sprzyjające wymienia formy ochrony formy ochrony p
środowisku przyrody, Pojęcia: park naro
przyrodniczemu; przyrody, pomnik
podaje co najmniej po jednym gatunkowa, park k
Uczeń: przykładzie poznanych form obszar chronioneg
4) podaje przykłady ochrony przyrody w najbliższej inne, rekultywacja
okolicy (park narodowy, rezerwat recykling.
miejsc przyrody, ochrona gatunkowa,
w najbliższym pomnik przyrody i inne). pozytywny i neg
otoczeniu, działalności czło
w których zaszły Uczeń: środowiska w na
korzystne wskazuje przykłady miejsc w
i niekorzystne negatywny i poz
zmiany pod najbliższym otoczeniu, środowiska na z
wpływem w których zaszły korzystne
działalności i niekorzystne zmiany pod 6. Właściw
człowieka; wpływem działalności człowieka. właściwości sub
Uczeń:
5) podaje przykłady Uczeń: cukier, sól.
pozytywnego wymienia co najmniej trzy rodzaje mieszan
i negatywnego właściwości mie
wpływu negatywne wpływy środowiska na
środowiska na zdrowie człowieka, sok cytrynowy,
zdrowie człowieka; omawia pozytywny wpływy rodzaje roztworó
środowiska na zdrowie człowieka. czynniki przyspi
Uczeń:
1) wymienia znane Uczeń:
wymienia właściwości fizyczne
właściwości
substancji (woda, substancji (np. woda, cukier, sól),
cukier, sól omawia właściwości fizyczne
kuchenna) i ich
mieszanin (ocet, mieszanin (np. ocet, sok
sok cytrynowy) cytrynowy),
rozróżnia mieszaniny jednorodne i
niejednorodne,