Page 270 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 270

występujące w jego   podaje co najmniej po dwa             powstawanie roz
   otoczeniu;**          przykłady mieszanin                  sposoby rozdzie

Uczeń:                   jednorodnych i niejednorodnych        roztworów.
2) porównuje masy        występujących w przyrodzie,
                        analizuje pojęcie roztworu,         Pojęcia: mieszani
   ciał o tej samej     nazywa składniki roztworu,          mieszanina niejed
   objętości, lecz                                           nasycony, roztwór
   wykonanych           wymienia wszystkie trzy czynniki    rozpuszczalnik, su
   z różnych             przyspieszające powstawanie         rozpuszczana, kry
   substancji;**         roztworów,
Uczeń:                                                        wpływ gęstości
3) identyfikuje, na     rozróżnia roztwór nasycony i          różnych ciał,
   podstawie analizy
   doświadczenia,        nienasycony,                         porównanie mas
   ciała (substancje)                                          tej samej gęstośc
   dobrze i słabo       proponuje sposoby rozdzielania
   przewodzące           mieszanin i roztworów.              Pojęcia: gęstość, m
   ciepło;**
Uczeń:                 Uczeń:                                 substancje dobrz
4) podaje przykłady     podaje jednostki masy i objętości,    przewodzące cie
   przedmiotów          porównuje masy ciał o tej samej
   wykonanych                                                Pojęcia: przewodn
   z substancji          objętości, lecz wykonanych          ciepła.
   kruchych,             z różnych substancji,
   sprężystych          omawia wpływ gęstości na masę        właściwości ksz
   i plastycznych;**     ciała.                                kruchych, plasty
                       Uczeń:                                  sprężystych.
                        wykonuje doświadczenie
                         identyfikujące substancje dobrze i
                         słabo przewodzące ciepło,
                        podaje przykłady substancji
                         dobrze i słabo przewodzące
                         ciepło.

                       Uczeń:
                        wymienia trzy grupy ciał stałych,

                        podaje co najmniej po dwa
                         przykłady ciał stałych z każdej

                         ww. grupy,
                        wymienia właściwości kształtu

                         ciał kruchych, plastycznych i
   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275