Page 274 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 274
Uczeń: Uczeń: znaczenie segreg
8) uzasadnia potrzebę wskazuje przykłady odpadów, Pojęcia: segregac
segregacji które można segregować ze 7. Krajobraz
odpadów, względu na możliwość formy ukształto
wskazując na ponownego ich przetworzenia,
możliwość ich podaje przykłady produktów mapie hipsome
ponownego otrzymanych z recyklingu. Pojęcia: niziny, w
depresje, mapa hi
przetwarzania Uczeń:
(powołując się na definiuje pojęcia: niziny, wyżyny,
właściwości
góry i depresje,
substancji); rozróżnia formy ukształtowania
Uczeń: terenu na podstawie barw
1) rozpoznaje na hipsometrycznych.
mapie
hipsometrycznej
niziny, wyżyny
i góry;
Uczeń: Uczeń: krainy geografi
2) charakteryzuje pasów rzeźby P
wymienia i wskazuje na mapie
wybrane wszystkie pasy rzeźby występujące cechy charakter
w Polsce (np. od północy),
krajobrazy Polski: krajobrazu pobr
gór wysokich, wymienia i wskazuje na mapie nizin środkowo
wyżyny wapiennej, wapiennej, gór
krainy geograficzne w pasie: terenów rolnicz
nizinny, pobrzeży, pojezierzy, nizin przemysłowych
środkowopolskich, wyżyn i kotlin,
pojezierny, podaje i lokalizuje łańcuchy wielkomiejskic
górskie występujące w Polsce,
nadmorski,
wielkomiejski,