Page 274 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 274

Uczeń:                 Uczeń:                                 znaczenie segreg
8) uzasadnia potrzebę   wskazuje przykłady odpadów,         Pojęcia: segregac

   segregacji            które można segregować ze              7. Krajobraz
   odpadów,              względu na możliwość                  formy ukształto
   wskazując na          ponownego ich przetworzenia,
   możliwość ich        podaje przykłady produktów             mapie hipsome
   ponownego             otrzymanych z recyklingu.           Pojęcia: niziny, w
                                                             depresje, mapa hi
   przetwarzania       Uczeń:
   (powołując się na    definiuje pojęcia: niziny, wyżyny,
   właściwości
                         góry i depresje,
   substancji);         rozróżnia formy ukształtowania

Uczeń:                   terenu na podstawie barw
1) rozpoznaje na         hipsometrycznych.

   mapie
   hipsometrycznej
   niziny, wyżyny
   i góry;

Uczeń:                 Uczeń:                                 krainy geografi
2) charakteryzuje                                             pasów rzeźby P
                        wymienia i wskazuje na mapie
   wybrane               wszystkie pasy rzeźby występujące    cechy charakter
                         w Polsce (np. od północy),
   krajobrazy Polski:                                         krajobrazu pobr
   gór wysokich,        wymienia i wskazuje na mapie         nizin środkowo
   wyżyny wapiennej,                                          wapiennej, gór
                         krainy geograficzne w pasie:         terenów rolnicz
   nizinny,              pobrzeży, pojezierzy, nizin          przemysłowych
                         środkowopolskich, wyżyn i kotlin,
   pojezierny,          podaje i lokalizuje łańcuchy         wielkomiejskic
                         górskie występujące w Polsce,
   nadmorski,

   wielkomiejski,
   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279