Page 284 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 284
Uczeń: Uczeń: cechy krajobraz
śródziemnomor
7) opisuje wskazuje na mapie krajobrazowej alpejskiego.
Europy region, w których
krajobrazy wybranych występuje krajobraz Pojęcia: roślinno
obszarów Europy śródziemnomorski i alpejski, makia, roślinność
(śródziemnomorski,
rozpoznaje na podstawie ilustracji 8. Organ
alpejski), rozpoznaje krajobraz śródziemnomorski i budowa układó
je na ilustracji oraz alpejski, oddechowy, po
krwionośny, ro
lokalizuje na mapie; wskazuje i nazywa co najmniej po
dwa organizmy roślinne i
zwierzęce typowe dla krajobrazu
śródziemnomorskiego i
alpejskiego,
podaje przykład współzależności
pomiędzy klimatem (temperatura,
opady) a rozmieszczeniem roślin i
zwierząt w ww. strefach.
Uczeń:
prezentuje piękno prezentowanych
krajobrazów
wykonuje zadania zgodnie z
instrukcją
wykazuje się dokładnością i
skrupulatnością w wykonywaniu
powierzonego zadania
przestrzega zasad współpracy i
komunikacji w grupie.
Uczeń: Uczeń:
1) podaje nazwy wymienia nazwy układów
układów narządów organizmu człowieka: układ
budujących
kostny, oddechowy, pokarmowy,
organizm krwionośny, rozrodczy,
człowieka: układ wymienia narządy budujące układ