Page 284 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 284

Uczeń:                 Uczeń:                                 cechy krajobraz
                                                              śródziemnomor
7) opisuje              wskazuje na mapie krajobrazowej      alpejskiego.
                         Europy region, w których
krajobrazy wybranych     występuje krajobraz                 Pojęcia: roślinno
obszarów Europy          śródziemnomorski i alpejski,        makia, roślinność
(śródziemnomorski,
                        rozpoznaje na podstawie ilustracji        8. Organ
alpejski), rozpoznaje    krajobraz śródziemnomorski i         budowa układó

je na ilustracji oraz    alpejski,                            oddechowy, po
                                                              krwionośny, ro
lokalizuje na mapie;    wskazuje i nazywa co najmniej po
                         dwa organizmy roślinne i
                         zwierzęce typowe dla krajobrazu
                         śródziemnomorskiego i

                         alpejskiego,
                        podaje przykład współzależności

                         pomiędzy klimatem (temperatura,
                         opady) a rozmieszczeniem roślin i
                         zwierząt w ww. strefach.
                       Uczeń:
                        prezentuje piękno prezentowanych
                         krajobrazów

                        wykonuje zadania zgodnie z
                         instrukcją

                        wykazuje się dokładnością i
                         skrupulatnością w wykonywaniu

                         powierzonego zadania
                        przestrzega zasad współpracy i

                         komunikacji w grupie.

Uczeń:                 Uczeń:

1) podaje nazwy         wymienia nazwy układów
   układów narządów     organizmu człowieka: układ
   budujących
                        kostny, oddechowy, pokarmowy,
   organizm             krwionośny, rozrodczy,
   człowieka: układ     wymienia narządy budujące układ
   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289