Page 280 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 280

Uczeń:                  ustala cechy charakterystyczne dla    zależności międ
3) podaje przykłady                                            człowieka a cec
                         pogody w Tatrach.                     M. Bałtyckie –
   zależności między   Uczeń:                                  dalekomorskie,
   cechami krajobrazu   wskazuje przykłady działalności       turystyka;
   a formami                                                   pojezierza - tur
   działalności          człowieka ściśle związane z           drzewny, ryboł
   człowieka;            cechami krajobrazu: M. Bałtyckie      śródlądowe; rów
                         – rybołówstwo dalekomorskie,          żyzne gleby – r
Uczeń:                                                         przetwórstwo ro
4) wymienia formy        transport morski, turystyka;          góry – hodowla
                         pojezierza - turystyka, przemysł      wysokogórska,
   ochrony przyrody      drzewny, rybołówstwo śródlądowe;      kamiennego i ru
   w Polsce, wskazuje    równiny nizin i żyzne gleby –         górnictwo, hutn
   na mapie parki        rolnictwo, przetwórstwo rolno –       energetyka; sur
   narodowe, podaje      spożywcze; góry – hodowla owiec,      (piaskowiec, w
   przykłady             turystyka wysokogórska, złoża         budownictwo;
   rezerwatów            węgla kamiennego i rud miedzi –
   przyrody,             górnictwo, hutnictwo, energetyka;     formy ochrony
   pomników                                                    występujące w
                         surowce mineralne (piaskowiec,
                         wapień granit) – budownictwo,         charakterystyka
                                                               parków narodow
                        wymienia i wskazuje na mapie
                                                               rezerwaty przyr
                         Polski wszystkie polskie miasta       przyrody, gatun
                                                               najbliższej okol
                         portowe (dalekomorskie),

                        podaje i lokalizuje na mapie Polski

                         co najmniej trzy porty rybackie,

                        wymienia i wskazuje na mapie
                         Polski co najmniej dwa okręgi
                         górnicze (LGOM, GOP).

                       Uczeń:

                        wymienia i definiuje formy

                         ochrony przyrody w Polsce,

                        podaje i lokalizuje na mapie Polski

                         co najmniej 2 parki narodowe z
                         pasa pobrzeży, pojezierzy, nizin
                         środkowopolskich, wyżyn i gór,
                        rozpoznaje logo ww. parków

                         narodowych i wymienia co
                         najmniej po jednej osobliwości
   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285