Page 280 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 280
Uczeń: ustala cechy charakterystyczne dla zależności międ
3) podaje przykłady człowieka a cec
pogody w Tatrach. M. Bałtyckie –
zależności między Uczeń: dalekomorskie,
cechami krajobrazu wskazuje przykłady działalności turystyka;
a formami pojezierza - tur
działalności człowieka ściśle związane z drzewny, ryboł
człowieka; cechami krajobrazu: M. Bałtyckie śródlądowe; rów
– rybołówstwo dalekomorskie, żyzne gleby – r
Uczeń: przetwórstwo ro
4) wymienia formy transport morski, turystyka; góry – hodowla
pojezierza - turystyka, przemysł wysokogórska,
ochrony przyrody drzewny, rybołówstwo śródlądowe; kamiennego i ru
w Polsce, wskazuje równiny nizin i żyzne gleby – górnictwo, hutn
na mapie parki rolnictwo, przetwórstwo rolno – energetyka; sur
narodowe, podaje spożywcze; góry – hodowla owiec, (piaskowiec, w
przykłady turystyka wysokogórska, złoża budownictwo;
rezerwatów węgla kamiennego i rud miedzi –
przyrody, górnictwo, hutnictwo, energetyka; formy ochrony
pomników występujące w
surowce mineralne (piaskowiec,
wapień granit) – budownictwo, charakterystyka
parków narodow
wymienia i wskazuje na mapie
rezerwaty przyr
Polski wszystkie polskie miasta przyrody, gatun
najbliższej okol
portowe (dalekomorskie),
podaje i lokalizuje na mapie Polski
co najmniej trzy porty rybackie,
wymienia i wskazuje na mapie
Polski co najmniej dwa okręgi
górnicze (LGOM, GOP).
Uczeń:
wymienia i definiuje formy
ochrony przyrody w Polsce,
podaje i lokalizuje na mapie Polski
co najmniej 2 parki narodowe z
pasa pobrzeży, pojezierzy, nizin
środkowopolskich, wyżyn i gór,
rozpoznaje logo ww. parków
narodowych i wymienia co
najmniej po jednej osobliwości