Page 300 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 300

doświadczalnie           wymienia 2 rodzaje źródeł         Pojęcia: dźwięk,
zależność                dźwięku,                           dźwięku.
powstającego
dźwięku od np.           wymienia 4 źródła dźwięku w
naprężenia               swoim otoczeniu,
i długości
                         wyjaśnia zależność powstającego
struny;**                dźwięku od naprężenia i długości
                         struny,

                         wyjaśnia zależność powstającego
                         dźwięku od długości słupa
                         powietrza w butelce.

                        Uczeń:

                         kształtuje postawę badacza,
                         przestrzega zasad bezpieczeństwa

                         swojego i innych podczas
                         przeprowadzania eksperymentów,
                         wykazuje się dokładnością i
                         skrupulatnością podczas
                         przeprowadzania doświadczeń,
                         przestrzega zasad współpracy i
                         komunikacji w grupie.

Uczeń:                  Uczeń:                               rozchodzenie si
                                                              różnych kierunk
9) bada rozchodzenie     wyjaśnia rozchodzenie się           ośrodkach,
   się dźwięków w        dźwięków w różnych kierunkach i
   powietrzu i ciałach   różnych ośrodkach (powietrze i      odbicie dźwięk
   stałych;**            ciała stałe),
                                                            Pojęcia: akustyk
                         konstruuje „telefon” z            pochłanianie dźw
                         przedmiotów codziennego użytku,

                         uzasadnia doświadczalnie odbicie
                         dźwięku od przeszkody,

                         wymienia po 2 przykłady
                         zastosowania odbicia dźwięku w
   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305