Page 297 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 297
na, próżnia. doświadczenie.*
Ćw. 3- Przeprowadzanie
doświadczenie ”Jakie
substancje zawiera wydychane
powietrze”:
a) mętnienia wody wapiennej
w obecności dwutlenku węgla,
b) powstawania pary wodnej
na tafli lustra z wydychanego
powietrza.
dy zmysłów Ćw. 1 „Łączenie zmysłów z Dla uczniów zdolnych:
odpowiadającymi im
w odbiorze wrażeń narządami”- karta pracy. Prezentacja multimedialna
zewnętrznego. – wykorzystanie zmysłów
Ćw. 2- Uzupełnianie „Tabelę w świecie zwierząt.
ka, błona wrażeń”- badanie soli, cukru,
ki smakowe, drewna, waty…. Różnymi Wskazuje elementy
we, ciałka zmysłami –uzupełnianie.* budowy skóry.
cho, język, skóra,
Ćw. 3 „Brak jednego ze
zmysłów- czy można
rozpoznać przedmiot
dotykiem mając zasłonięte
oczy”- eksperyment.
Ćw. 4 – Zaznaczanie na
schemacie elementów budowy
narządów zmysłów: oko,
ucho,- schemat.*