Page 297 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 297

na, próżnia.         doświadczenie.*

                     Ćw. 3- Przeprowadzanie
                     doświadczenie ”Jakie
                     substancje zawiera wydychane
                     powietrze”:

                     a) mętnienia wody wapiennej
                     w obecności dwutlenku węgla,

                     b) powstawania pary wodnej
                     na tafli lustra z wydychanego
                     powietrza.

 dy zmysłów          Ćw. 1 „Łączenie zmysłów z      Dla uczniów zdolnych:
                     odpowiadającymi im
w odbiorze wrażeń    narządami”- karta pracy.       Prezentacja multimedialna
 zewnętrznego.                                      – wykorzystanie zmysłów
                     Ćw. 2- Uzupełnianie „Tabelę    w świecie zwierząt.
 ka, błona           wrażeń”- badanie soli, cukru,
ki smakowe,          drewna, waty…. Różnymi         Wskazuje elementy
we, ciałka           zmysłami –uzupełnianie.*       budowy skóry.
 cho, język, skóra,
                     Ćw. 3 „Brak jednego ze
                     zmysłów- czy można
                     rozpoznać przedmiot
                     dotykiem mając zasłonięte
                     oczy”- eksperyment.

                     Ćw. 4 – Zaznaczanie na
                     schemacie elementów budowy
                     narządów zmysłów: oko,

                     ucho,- schemat.*
   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302