Page 418 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 418
Literatura:
1. Barwinek G., Buchcic E., Projekt edukacyjny – przyjemność nauczania czy obowiązek?
„Edukacja Biologiczna i Środowiskowa” 2011, nr 1.
2. Buchcic E., Doskonalenie nauczycieli jako czynnik wpływający na osiągnięcia uczniów z biologii
w zreformowanej szkole,[w:] R. Kowalski (red.), Efekty edukacji przyrodniczej, biologicznej w
zreformowanej szkole, Siedlce 2004.
3. Hermaszewski J., Kształcenie interdyscyplinarne - nowa jakość kształcenia, Państwowa Wyższa
Szkoła Zawodowa w Głogowie, Legnica 2013, dostępne online [na:]
http://hermaszewski.glogow.pl/wp-content/uploads/2013/12/Prezentacja-20.11.2013.pdf (dostęp
29.07.2015).
4. Jagodzińska M., Warsztat pracy nauczyciela przyrodnika, [w:] D. Cichy (red.), Kształcenie
przyrodnicze w szkole podstawowej, Teoria i praktyka, ODN, Płock 2005.
5. Krzyżanowska Ł, Wiśnicka M., Wykorzystanie eksperymentów i metod aktywizujących w
nauczaniu - problemy i wyzwania, Raport z badań, Pracownia Badań i Innowacji Społecznych,
Warszawa 2009.
6. Łażewska D., Zmiany w procesie nauczania – uczenia się – praktyczne rozwiązania i teoretyczne
założenia [w:] K. Dziurzyński (red.), Dylematy współczesnej edukacji, Wydawnictwo Wyższej
Szkoły Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie, Józefów 2012.
7. Opozda D., Interdyscyplinarność i intradyscyplinarność w pedagogice rodziny, „Paedagogia
Christiana” 2014, nr 2(34).
8. Żeber – Dzikowska I., Buchcic E., Proces dydaktyczno – wychowawczy w edukacji biologicznej,
Kompendium - nauczyciel na starcie, Wydawnictwo UJK, Kielce 2015.
Spis tabel:
Tabela 1. Szkoły biorące udział w realizacji Innowacyjnego Programu Nauczania Interdyscyplinarnego z
przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, informatycznych i technicznych dla uczniów klas IV-VI
szkół podstawowych
Tabela 2. Zalety i wady metody projektów
Tabela 3. Analiza SWOT realizacji projektu pt. „Opracowanie i upowszechnienie innowacyjnego
programu nauczania interdyscyplinarnego z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych,
informatycznych i technicznych dla uczniów klas IV-VI szkół podstawowych”