Page 413 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 413

 Lepsze przygotowanie uczniów do kształcenia  Zużycie sprzętu i brak możliwości bezpłatnej

na wyższym poziomie edukacyjnym.                   naprawy po zakończeniu projektu.

 Uaktywnienie innych nauczycieli – wymiana  Przeciążenie dużą ilością projektów

doświadczeń,                                       nauczycieli, uczniów i rodziców.

 Wdrażanie nowych, innowacyjnych pomysłów  Obowiązek realizowanie projektu w ramach

    do pracy z uczniem.                                godzin lekcyjnych.
 Stworzenie banku ciekawych projektów.             Brak korelacji między podstawą programową, a

 Nabywanie umiejętności prezentowania             niektórymi elementami projektu.

efektów swojej pracy przed szerokim gremium.  Niektóre moduły niedostosowane do grupy

 Współpraca z rodzicami.                          wiekowej uczestników projektu.

 Rozwój kreatywności uczniów i                     Brak wynagrodzenia finansowego dla

autoprezentacji.                                   nauczycieli za pracę w projekcie.

 Podniesienie własnej samooceny.                   Wadliwość sprzętu.

 Lepsza pozycja szkoły w środowisku (większa  Absencja nauczycieli, utrudniająca realizację

    rekrutacja).                                       projektu w przewidzianym czasie.
 Dodatkowe godziny na realizację projektu.         Niewykorzystanie sprzętu po zakończeniu
 Doposażenie w sprzęt techniczny.
 Możliwość dalszej współpracy z                       projektu.

zaprzyjaźnionymi szkołami.

 Możliwość przystąpienia do nowych projektów

    UE lub napisania własnych.
 Wzbogacenie doświadczenia w pracy z

    projektami – zwiększenie kompetencji.
 Zablokowanie likwidacji szkoły.
 Utworzenie szkoły projektów.
 Rozwój zawodowy nauczycieli.
 Lepszy wizerunek szkoły w środowisku.
 Większe zaangażowanie rodziców w życie

    szkoły.

 Inne spojrzenie ucznia na szkołę i nauczyciela.

         Biorąc pod uwagę powyższe informacje uzyskane od nauczycieli aktywnie uczestniczących w
realizacji projektu można stwierdzić, że przyniósł on oczekiwane efekty. Nauczyciele twierdzą, że
nastąpił wzrost kompetencji uczniów w rożnych obszarach i wpłynął na podniesienie jakości pracy dzieci
i szkoły jako placówki oświatowej lepiej postrzeganej i ocenianej w środowisku lokalnym.

         Osiągnięte rezultaty po realizacji projektu:
 wzbogacenie wiedzy z różnych przedmiotów nauczania,
 możliwość doskonalenia warsztatu pracy nauczycieli poprzez wdrażanie nowych metod pracy,
 okazja do propagowania zdobytej wiedzy w środowisku lokalnym i nie tylko,
 szansa poznania indywidualnych możliwości oraz zainteresowań poszczególnych uczniów,
 właściwe ukierunkowanie pracy z dziećmi,
 dzięki propagowaniu realizacji projektu szkoła stworzyła swoim uczniom różne okazje do

     samostanowienia o własnej aktywności w procesie uczenia się oraz daje szanse na realizowanie
     osobistych celów,
 integrowanie treści nauczania różnych zajęć edukacyjnych.
   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418