Page 413 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 413
Lepsze przygotowanie uczniów do kształcenia Zużycie sprzętu i brak możliwości bezpłatnej
na wyższym poziomie edukacyjnym. naprawy po zakończeniu projektu.
Uaktywnienie innych nauczycieli – wymiana Przeciążenie dużą ilością projektów
doświadczeń, nauczycieli, uczniów i rodziców.
Wdrażanie nowych, innowacyjnych pomysłów Obowiązek realizowanie projektu w ramach
do pracy z uczniem. godzin lekcyjnych.
Stworzenie banku ciekawych projektów. Brak korelacji między podstawą programową, a
Nabywanie umiejętności prezentowania niektórymi elementami projektu.
efektów swojej pracy przed szerokim gremium. Niektóre moduły niedostosowane do grupy
Współpraca z rodzicami. wiekowej uczestników projektu.
Rozwój kreatywności uczniów i Brak wynagrodzenia finansowego dla
autoprezentacji. nauczycieli za pracę w projekcie.
Podniesienie własnej samooceny. Wadliwość sprzętu.
Lepsza pozycja szkoły w środowisku (większa Absencja nauczycieli, utrudniająca realizację
rekrutacja). projektu w przewidzianym czasie.
Dodatkowe godziny na realizację projektu. Niewykorzystanie sprzętu po zakończeniu
Doposażenie w sprzęt techniczny.
Możliwość dalszej współpracy z projektu.
zaprzyjaźnionymi szkołami.
Możliwość przystąpienia do nowych projektów
UE lub napisania własnych.
Wzbogacenie doświadczenia w pracy z
projektami – zwiększenie kompetencji.
Zablokowanie likwidacji szkoły.
Utworzenie szkoły projektów.
Rozwój zawodowy nauczycieli.
Lepszy wizerunek szkoły w środowisku.
Większe zaangażowanie rodziców w życie
szkoły.
Inne spojrzenie ucznia na szkołę i nauczyciela.
Biorąc pod uwagę powyższe informacje uzyskane od nauczycieli aktywnie uczestniczących w
realizacji projektu można stwierdzić, że przyniósł on oczekiwane efekty. Nauczyciele twierdzą, że
nastąpił wzrost kompetencji uczniów w rożnych obszarach i wpłynął na podniesienie jakości pracy dzieci
i szkoły jako placówki oświatowej lepiej postrzeganej i ocenianej w środowisku lokalnym.
Osiągnięte rezultaty po realizacji projektu:
wzbogacenie wiedzy z różnych przedmiotów nauczania,
możliwość doskonalenia warsztatu pracy nauczycieli poprzez wdrażanie nowych metod pracy,
okazja do propagowania zdobytej wiedzy w środowisku lokalnym i nie tylko,
szansa poznania indywidualnych możliwości oraz zainteresowań poszczególnych uczniów,
właściwe ukierunkowanie pracy z dziećmi,
dzięki propagowaniu realizacji projektu szkoła stworzyła swoim uczniom różne okazje do
samostanowienia o własnej aktywności w procesie uczenia się oraz daje szanse na realizowanie
osobistych celów,
integrowanie treści nauczania różnych zajęć edukacyjnych.