Page 412 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 412

 Wykorzystanie aktywizujących metod podczas  Problem z doborem problematyki projektu do

zajęć.                                          jednoczesnej realizacji na wszystkich

 Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z   przedmiotach w określonym czasie.

nietypowymi wyzwaniami.                          Brak zaangażowania w samokształcenie.

 Nabycie umiejętności analizowania wykresów  Obciążenie czasu uczniów i nauczycieli.

i innych danych graficznych.                     Problemy z koordynacją czasową treści

 Przygotowanie prezentacji i przedstawienie    programowych z poszczególnych przedmiotów.

wyników własnej pracy.                           Awaryjność sprzętu.

 Ciekawe zajęcia.                               Wysokie koszty zakupu dodatkowych

 Wymiana doświadczeń z nauczycielami z         modułów (brak środków finansowych w

innych szkół.                                   szkołach).

 Zapewnienie pomocy, potrzebnych do

realizacji projektu-laptopów, interfejsów,

modułów.

 Dobra zabawa na zajęciach – nauka przez

zabawę.

 Przygotowanie do publicznych wystąpień.

 Wykorzystywanie indywidualnych

predyspozycji uczniów.

 Atrakcyjność zajęć w terenie.

 Poznanie najbliższej okolicy.

                    Szanse:                                 Zagrożenia:

 Dodatkowe godziny na realizacje projektu       Przeładowany program.

(finansowane).                                   Brak dodatkowych godzin na realizację

 Szansa na współpracę z różnymi instytucjami,  projektu.

środowiskiem lokalnym.                           Brak motywacji finansowej.

 Zmiana organizacji pracy nauczyciela -         Rotacja nauczycieli w projekcie.

przewodnik, tutor.                               Dzieci potrzebują dużo czasu na zgromadzenie

 Interesujące zajęcia wpływają na rozbudzenie  wiadomości i nabycie umiejętności oraz

zainteresowań uczniów.                          przygotowanie efektów pracy.

 Kształtowanie umiejętności komunikowania  Przypadkowy wybór nauczycieli do projektu.

się.  Wypalenie zawodowe.

 Promocja szkoły.                               Niezrealizowanie treści programowych.

 Podwyższenie wyników sprawdzianu.              Zbyt duża liczba uczniów w szkole/klasie.

 Zainteresowanie (zainicjowanie) innych szkół,  Ograniczenia czasowe.

rodziców, środowiska lokalnego do realizacji  Zużycie sprzętu i brak możliwości na

projektów.                                      otrzymanie nowego.

 Wykorzystanie wiedzy w praktyce.               Przeciążenie różnymi projektami i

 Możliwość zastosowania w szerszym zakresie    niezadowolenie rodziców.

aktywizujących metod.                            Spadek aktywności uczniów ze względu na

 Wyposażenie szkoły w profesjonalny,           długość trwania projektu.

nowoczesny sprzęt.                               Trudności w przyporządkowaniu treści

 Zastosowanie w praktyce korelacji             programowych z poszczególnych przedmiotów

międzyprzedmiotowej.                            w jednym czasie.

 Możliwość wykorzystania materiałów             Mało czasu na zajęciach na pełne, samodzielne

udostępnionych w programie.                     wykorzystanie interfejsu przez uczniów.

 Wykorzystanie sprzętu na różnych               Szkolenia organizowane w dni wolne od pracy,

przedmiotach po zakończeniu projektu, także     dojazdy na szkolenie (Ostrowiec).

na innych poziomach edukacyjnych.                Dojazdy uczniów do szkoły – mało czasu na

 Wykorzystanie pomocy z projektu do dalszej    pracę uczniów po lekcjach.

edukacji.                                        Brak środków na uatrakcyjnienie projektów

 Wzbogacenie bazy dydaktycznej: scenariusze,   [wycieczki, materiały (kserowanie kart pracy)].

makiety, karty pracy, strony internetowej        Nieprzychylność rodziców.

szkoły itp.                                      Brak tablic interaktywnych.
   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417