Page 412 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 412
Wykorzystanie aktywizujących metod podczas Problem z doborem problematyki projektu do
zajęć. jednoczesnej realizacji na wszystkich
Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z przedmiotach w określonym czasie.
nietypowymi wyzwaniami. Brak zaangażowania w samokształcenie.
Nabycie umiejętności analizowania wykresów Obciążenie czasu uczniów i nauczycieli.
i innych danych graficznych. Problemy z koordynacją czasową treści
Przygotowanie prezentacji i przedstawienie programowych z poszczególnych przedmiotów.
wyników własnej pracy. Awaryjność sprzętu.
Ciekawe zajęcia. Wysokie koszty zakupu dodatkowych
Wymiana doświadczeń z nauczycielami z modułów (brak środków finansowych w
innych szkół. szkołach).
Zapewnienie pomocy, potrzebnych do
realizacji projektu-laptopów, interfejsów,
modułów.
Dobra zabawa na zajęciach – nauka przez
zabawę.
Przygotowanie do publicznych wystąpień.
Wykorzystywanie indywidualnych
predyspozycji uczniów.
Atrakcyjność zajęć w terenie.
Poznanie najbliższej okolicy.
Szanse: Zagrożenia:
Dodatkowe godziny na realizacje projektu Przeładowany program.
(finansowane). Brak dodatkowych godzin na realizację
Szansa na współpracę z różnymi instytucjami, projektu.
środowiskiem lokalnym. Brak motywacji finansowej.
Zmiana organizacji pracy nauczyciela - Rotacja nauczycieli w projekcie.
przewodnik, tutor. Dzieci potrzebują dużo czasu na zgromadzenie
Interesujące zajęcia wpływają na rozbudzenie wiadomości i nabycie umiejętności oraz
zainteresowań uczniów. przygotowanie efektów pracy.
Kształtowanie umiejętności komunikowania Przypadkowy wybór nauczycieli do projektu.
się. Wypalenie zawodowe.
Promocja szkoły. Niezrealizowanie treści programowych.
Podwyższenie wyników sprawdzianu. Zbyt duża liczba uczniów w szkole/klasie.
Zainteresowanie (zainicjowanie) innych szkół, Ograniczenia czasowe.
rodziców, środowiska lokalnego do realizacji Zużycie sprzętu i brak możliwości na
projektów. otrzymanie nowego.
Wykorzystanie wiedzy w praktyce. Przeciążenie różnymi projektami i
Możliwość zastosowania w szerszym zakresie niezadowolenie rodziców.
aktywizujących metod. Spadek aktywności uczniów ze względu na
Wyposażenie szkoły w profesjonalny, długość trwania projektu.
nowoczesny sprzęt. Trudności w przyporządkowaniu treści
Zastosowanie w praktyce korelacji programowych z poszczególnych przedmiotów
międzyprzedmiotowej. w jednym czasie.
Możliwość wykorzystania materiałów Mało czasu na zajęciach na pełne, samodzielne
udostępnionych w programie. wykorzystanie interfejsu przez uczniów.
Wykorzystanie sprzętu na różnych Szkolenia organizowane w dni wolne od pracy,
przedmiotach po zakończeniu projektu, także dojazdy na szkolenie (Ostrowiec).
na innych poziomach edukacyjnych. Dojazdy uczniów do szkoły – mało czasu na
Wykorzystanie pomocy z projektu do dalszej pracę uczniów po lekcjach.
edukacji. Brak środków na uatrakcyjnienie projektów
Wzbogacenie bazy dydaktycznej: scenariusze, [wycieczki, materiały (kserowanie kart pracy)].
makiety, karty pracy, strony internetowej Nieprzychylność rodziców.
szkoły itp. Brak tablic interaktywnych.