Page 88 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 88

 tworzy hiperłącza między           Pojęcia: animacja
                                                             animowany, preze
                          slajdami,                          multimedialna, sla
                         przygotowuje prezentację

                          multimedialną na określony temat
                          korzystając z narzędzi programu,
                         zapisuje prezentację w określony
                          sposób,
                         uruchamia przygotowaną
                          prezentację.

                                5. Rozwiązywanie problemów i podejmo

Uczeń:                  Uczeń:
1) za pomocą ciągu
                         charakteryzuje zastosowanie         charakterystyka
   poleceń tworzy        edukacyjnego programu będącego
                         językiem programowania               programu Logo
   proste motywy lub     przykładzie Logo Komeniusz,
                                                              budowa okna pr
   steruje obiektem na   uruchamia i prawidłowo kończy       przycisków,
                         pracę z programem,
   ekranie;                                                   podstawy progra
                         rozróżnia elementy okna
                                                              -polecenia i proc
                                                              zapisywanie i ot

                         programu Logo Komeniusz,             Logo,
                                                              sterowanie żółw
                         identyfikuje i charakteryzuje       powtarzanie czy
                         funkcje przycisków,                  kolory i grubośc

                         prowadzi „dialog” z żółwiem
                         wydając podstawowe polecenia
                         języka Logo,

                         steruje żółwiem bez parametrów
                         i podając parametry,

                         ustala znaczenie klawisza Enter,

                         nazywa, zapisuje i otwiera pliki,

                         stosuje polecenie powtórz do
                         rysowania figur, w których
                         powtarzają się pewne elementy,
                         (np.: kwadrat, prostokąt, koło,
                         wielokąt foremny, itp.),

                         definiuje procedury w wierszu
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93