Page 167 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 167
wanie rodzajów kątów. Ćw. 1 – Podanie co Dla uczniów szczególnie
ostry, prosty, rozwarty. najmniej 3 przykładów
modeli kątów w zainteresowanych:
otaczającym nas świecie,
- wyznaczanie szukanej
np. w sali lekcyjnej. miary kąta za pomocą
Ćw. 2–Rozwiązywanie
stopni, minut, sekund,
typowego zadania z - rozwiązywanie
zegarem, np. kąta o jaki nietypowych zadań
obraca się godzinowa związanych z zegarem.
wskazówka zegara w ciągu
określonych minut - karta
pracy.*
Ćw. 3- Wskazywanie na
wielokącie kątów prostych,
ostrych i rozwartych -
karta pracy.*
Ćw. 4- Szacowanie miar
poszczególnych kątów na
podstawie rysunku - karta
pracy, dyskusja.
miara, Ćw. 1 –Porównywanie Dla uczniów szczególnie
o ile większy, ile razy, kątów, np.„ przez
nakładanie” papierowych zainteresowanych:
kątów i za pomocą cyrkla- - podawanie miary kąta
wklęsłego utworzonego
wycinanka papierowa, przez wskazówki zegara
karta pracy, praca w o podanej godzinie,
- rozwiązywanie
grupach. nietypowych zadań
Ćw. 2- Porządkowanie związanych
miar kątów od z porównywaniem kątów
zapisanych za pomocą
najmniejszego do szerokości i długości
największego- ćw. ruchowo
- umysłowe- karta pracy.* geograficznej.
Ćw. 3- Zapisywanie miar
kątów w ustalonej
kolejności z u życiem