Page 167 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 167

wanie rodzajów kątów.      Ćw. 1 – Podanie co          Dla uczniów szczególnie
 ostry, prosty, rozwarty.  najmniej 3 przykładów
                           modeli kątów w              zainteresowanych:
                           otaczającym nas świecie,
                                                       - wyznaczanie szukanej
                           np. w sali lekcyjnej.       miary kąta za pomocą
                           Ćw. 2–Rozwiązywanie
                                                       stopni, minut, sekund,
                           typowego zadania z          - rozwiązywanie
                           zegarem, np. kąta o jaki    nietypowych zadań
                           obraca się godzinowa        związanych z zegarem.
                           wskazówka zegara w ciągu
                           określonych minut - karta

                           pracy.*
                           Ćw. 3- Wskazywanie na
                           wielokącie kątów prostych,

                           ostrych i rozwartych -

                           karta pracy.*
                           Ćw. 4- Szacowanie miar
                           poszczególnych kątów na

                           podstawie rysunku - karta

                           pracy, dyskusja.

miara,                     Ćw. 1 –Porównywanie         Dla uczniów szczególnie
o ile większy, ile razy,   kątów, np.„ przez
                           nakładanie” papierowych     zainteresowanych:
                           kątów i za pomocą cyrkla-   - podawanie miary kąta
                                                       wklęsłego utworzonego
                           wycinanka papierowa,        przez wskazówki zegara

                           karta pracy, praca w        o podanej godzinie,
                                                       - rozwiązywanie
                           grupach.                    nietypowych zadań
                           Ćw. 2- Porządkowanie        związanych
                           miar kątów od               z porównywaniem kątów
                                                       zapisanych za pomocą
                           najmniejszego do            szerokości i długości
                           największego- ćw. ruchowo
                           - umysłowe- karta pracy.*   geograficznej.
                           Ćw. 3- Zapisywanie miar
                           kątów w ustalonej
                           kolejności z u życiem
   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172