Page 162 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 162

odległość punktu od          prostej (odległość między                    8.
    prostej, należy znaleźć                                        elementy k
    długość odpowiedniego        dwiema prostymi                    oznaczenia
    odcinka prostopadłego;       równoległymi) mierząc              symbol ką
                                 długość odcinka prostopadłego
Uczeń:                           do tej prostej o początku w tym  Pojęcia: kąt,
1) wskazuje w kątach             punkcie (między prostymi         kąta.
ramiona i wierzchołek;           równoległymi).

                             Uczeń:
                              zaznacza dowolny kąt,
                              wskazuje elementy kąta:

                               wierzchołek, ramię,
                              zapisuje kąt za pomocą symbolu

                               kąta,
                              wskazuje czy dany punkt należy

                               ( nie należy) do obszaru kąta,
                              odnajduje modele kątów

                                w najbliższym otoczeniu.

Uczeń:                       Uczeń:                                miara stop
2) mierzy kąty mniejsze od                                         poprawnoś
180 stopni z dokładnością     podaje co najmniej dwa             odpowiednie
                               przykłady przedmiotów
do 1 stopnia;                  wyposażonych w skalę
                               stopniową,

                              mierzy kąty mniejsze od 180 0
                               z dokładnością do 1 stopnia za
                               pomocą kątomierza,
   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167