Page 352 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 352
2) opisuje krajobrazy warunków klimatycznych co Pojęcia: ląd , kon
świata, w najmniej 2 wybranych organizmów
szczególności: lasu w następujących krajobrazach step, tajga, tundra
równikowego strefowych: lasu równikowego
wilgotnego, temperatur, flora,
sawanny, pustyni wilgotnego, sawanny, pustyni równikowy, pusty
gorącej, stepu, gorącej, stepu, tajgi, tundry,
tajgi, tundry,
pustyni lodowej, pustyni lodowej,
rozpoznaje je na
ilustracji oraz opisuje krajobrazy lasu
lokalizuje na równikowego wilgotnego,
mapie; sawanny, pustyni gorącej, stepu,
3) rozpoznaje tajgi, tundry, pustyni lodowej,
wymienia nazwy 5 organizmów
i nazywa
organizmy roślinne roślinnych i zwierzęcych typowych
i zwierzęce typowe dla poznanych 7 krajobrazów,
dobiera po 5 organizmów
dla poznanych roślinnych i zwierzęcych typowych
krajobrazów; dla poznanych 7 krajobrazów,
4) podaje przykłady porównuje warunki życia ludzi w
współzależności
między poznanych 7 strefach
składnikami
krajobrazowych,
krajobrazu,
zwłaszcza między wymienia co najmniej 5
przykładów współzależności
klimatem między składnikami krajobrazu,
zwłaszcza między klimatem
(temperatura
(temperatura powietrza, opady
powietrza, opady
atmosferyczne), a rozmieszczeniem
atmosferyczne)
flory i fauny.
a rozmieszczeniem Uczeń:
roślin i zwierząt.
prezentuje piękno omawianych
krajobrazów,
dokładnie wykonuje polecenia
nauczyciela,
wykazuje się dokładnością i
skrupulatnością podczas
realizowania powierzonego