Page 380 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 380

Projekt „Pokaz świetlny”

Adresaci projektu: uczniowie klas VI
Formy i metody pracy: praca grupowa, metoda projektów
Czas realizacji: 4 tygodnie
Cele projektu:
Cel główny: badanie i analizowanie zjawisk świetlnych.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
 podaje definicje poję: promień świetlny, cień, camera obscura, rozproszenie światła,
 bada prostoliniowe rozchodzenie się światła i jego konsekwencje,
 demonstruje cienie przy wykorzystaniu różnych odległości,
 buduje i stosuje camera obscura,
 przedstawia zasadę działania camera obscura,
 bada zjawisko odbicia światła: od zwierciadeł, powierzchni rozpraszających, elementów
odblaskowych,
 bada rozszczepianie światła białego,
 pogłębia wiedzę na temat odbić lustrzanych (symetria względem prostych),
 znajduje lustrzane odbicie swojego imienia względem prostej poziomej,
 porównuje wielkości obrazu w zależności od odległości,
 wskazuje pary rysunków symetrycznych względem przykładowej osi symetrii,
 rysuje siatkę graniastosłupa o podanych wymiarach i wykonuje model bryły,
 oblicza pole powierzchni całkowitej i objętość bryły,
 wykonuje działania na liczbach,
 przedstawia wnioski za pomocą prezentacji multimedialnej,
 buduje kulę świetlną,
 dobiera materiały do wykonania poszczególnych zadań,
 uzasadnia, dlaczego należy nosić po zmroku elementy odblaskowe,
 podaje przykładowe elementy odblaskowe i potrafi je zamocować tak, aby były dobrze widoczne dla
kierowców,
 wyszukuje, selekcjonuje i gromadzi materiały na określony temat,
 tworzy prezentacje multimedialne: „Odbicia lustrzane w życiu codziennym”, „Od camera
obscura do współczesnego aparatu fotograficznego”,
 wykonuje animację cienia oświetlanego przedmiotu,
 opracowuje wzór elementu odblaskowego,
 planuje pracę w grupie.
Treści kształcenia zajęć interdyscyplinarnych:
   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385