Page 380 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 380
Projekt „Pokaz świetlny”
Adresaci projektu: uczniowie klas VI
Formy i metody pracy: praca grupowa, metoda projektów
Czas realizacji: 4 tygodnie
Cele projektu:
Cel główny: badanie i analizowanie zjawisk świetlnych.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
podaje definicje poję: promień świetlny, cień, camera obscura, rozproszenie światła,
bada prostoliniowe rozchodzenie się światła i jego konsekwencje,
demonstruje cienie przy wykorzystaniu różnych odległości,
buduje i stosuje camera obscura,
przedstawia zasadę działania camera obscura,
bada zjawisko odbicia światła: od zwierciadeł, powierzchni rozpraszających, elementów
odblaskowych,
bada rozszczepianie światła białego,
pogłębia wiedzę na temat odbić lustrzanych (symetria względem prostych),
znajduje lustrzane odbicie swojego imienia względem prostej poziomej,
porównuje wielkości obrazu w zależności od odległości,
wskazuje pary rysunków symetrycznych względem przykładowej osi symetrii,
rysuje siatkę graniastosłupa o podanych wymiarach i wykonuje model bryły,
oblicza pole powierzchni całkowitej i objętość bryły,
wykonuje działania na liczbach,
przedstawia wnioski za pomocą prezentacji multimedialnej,
buduje kulę świetlną,
dobiera materiały do wykonania poszczególnych zadań,
uzasadnia, dlaczego należy nosić po zmroku elementy odblaskowe,
podaje przykładowe elementy odblaskowe i potrafi je zamocować tak, aby były dobrze widoczne dla
kierowców,
wyszukuje, selekcjonuje i gromadzi materiały na określony temat,
tworzy prezentacje multimedialne: „Odbicia lustrzane w życiu codziennym”, „Od camera
obscura do współczesnego aparatu fotograficznego”,
wykonuje animację cienia oświetlanego przedmiotu,
opracowuje wzór elementu odblaskowego,
planuje pracę w grupie.
Treści kształcenia zajęć interdyscyplinarnych: