Page 376 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 376

 rozumie użyteczność „zielonych” etykiet zamieszczanych na produktach codziennego użytku,
 wykonuje ekoetykiety.
Treści kształcenia zajęć interdyscyplinarnych:
Przyroda
 definicja ekoznaków,
 oznakowania produktów spożywczych i kosmetyków,
 różnorodność informacji zamieszczonych na produktach,
 praktyczne odczytywanie informacji na etykietach produktów,
 zasady postępowania świadomego konsumenta.
Matematyka
 działania na liczbach,
 dobranie skali odpowiedniej do wykonania makiety,
 układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych.
Zajęcia komputerowe
 obsługa komputera z różnymi oprogramowaniami,
 opracowanie i przygotowanie regulaminu i zasad świadomego konsumenta,
 projektowanie i wykonanie plakatów, zaproszeń, podziękowań dla sponsorów z wykorzystaniem

     programów użytkowych,
 wykonanie prezentacji multimedialnej z realizacji zadań projektu.
Zajęcia techniczne
 opracowanie i przygotowanie oznaczeń ekologicznych,
 przygotowanie dokumentacji fotograficznej,
 nagranie filmu o różnorodności i praktycznym znaczeniu ekoznaków,
 dobór materiałów do wykonania ekoznaków.
Kolejne fazy realizacji zadania wg metody projektów:

Faza I
Wprowadzenie do tematu z zasugerowaniem problemów do rozwiązania – 2 godziny
1. Wprowadzenie do tematu z zasugerowaniem problemów do rozwiązania
 Propozycje zadań do wykonania z różnych kategorii.
 Uczniowie poznają problematykę projektu.
 Pogadanka o znaczeniu umieszczania rożnych informacji na opakowaniach produktów spożywczych

     i kosmetykach.
 Wycieczka do sklepu (3 godz.).
 Inwentaryzacja ekoetykietek na różnych produktach spożywczych i kosmetykach.
 Odczytywanie informacji zamieszczonych na opakowaniach.
   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381