Page 371 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 371

Wnioskiem końcowym z realizacji projektu powinno być powołanie SZKOLNEGO KLUBU
METEOROLOGÓW, którego członkowie będą prowadzić pomiary pogody w szkolnym ogródku
meteorologicznym przez cały rok szkolny.
Efekty końcowe projektu:
 wiatromierz, deszczomierz, higrometr,
 ogródek meteorologiczny,
 dziennik obserwacji pogody,
 kostka do gry,
 prezentacja multimedialna „Anomalia pogodowe”.

                                  Projekt „Nasze Szkolne Zawody Tour de Ski”

Adresaci projektu: uczniowie klas IV
Formy i metody pracy: praca grupowa, metoda projektów
Czas realizacji: 4 tygodnie
Cele projektu:
Cel główny: zorganizowanie Szkolnych zawodów Tour de Ski
Cele szczegółowe:
Uczeń:
 podaje definicję wysokości względnej i bezwzględnej,
 stosuje przyrządy do pomiaru wysokości bezwzględnej typu interfejs,
 wykorzystuje oprogramowanie interfejsu do opracowania rysunku poziomicowego wybranego terenu,
 oblicza wysokość względną na podstawie odczytu z interfejsu,
 dobiera skalę do obliczeń w celu wykonania makiety trasy,
 wykonuje makietę terenu trasy narciarskiej.
Treści kształcenia zajęć interdyscyplinarnych:
Przyroda
 definicja wysokości względnej i bezwzględnej,
 definicja poziomicy,
 rysunek poziomicowy formy wklęsłej i wypukłej,
 zasady mierzenia za pomocą interfejsu,
 praktyczne dokonanie pomiaru.
Matematyka
 działania na liczbach,
 obliczanie różnicy wysokości (wysokości względnej),
 dobranie skali odpowiedniej do wykonania makiety,
   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376