Page 366 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 366

4. Przykładowe scenariusze zajęć

           4.1. Metoda projektu

                                Projekt „Nasz szkolny ogródek meteorologiczny”

Adresaci projektu: uczniowie klas IV
Formy i metody pracy: praca grupowa, metoda projektów
Czas realizacji: 2 tygodnie
Cele projektu:
Cel główny: planowe obserwowanie pogody, analiza wyników obserwacji.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
 definiuje pojęcie pogody,
 wymienia przynajmniej cztery składniki pogody,
 wymienia co najmniej cztery przyrządy pomiarowe i jednostki pomiarowe temperatury, ciśnienia,

     opadów, prędkości wiatru, wilgotności powietrza,
 wykorzystuje interfejs Cobra 4 moduł Pogoda do pomiaru temperatury, ciśnienia atmosferycznego,

     wilgotności powietrza,
 wykonuje doświadczenia wykazujące istnienie powietrza i ciśnienia atmosferycznego,
 buduje prosty wiatromierz według instrukcji,
 dokonuje pomiaru siły i kierunku wiatru za pomocą wiatromierza,
 prowadzi przez dwa tygodnie obserwacje pogody,
 zapisuje spostrzeżenia i wnioski z wykonanych doświadczeń,
 poszukuje, selekcjonuje i gromadzi wiedzę z różnych źródeł,
 pogłębia wiedzę na temat anomalii pogodowych,
 umiejętnie planuje pracę w grupie,
 odczytuje i zapisuje liczby wielocyfrowe,
 porównuje liczby,
 odczytuje liczby na osi liczbowej,
 wykonuje działania na liczbach,
 wskazuje co najmniej cztery przyrządy pomiarowe w najbliższym otoczeniu,
 stosuje przyrządy do pomiaru temperatury, ciśnienia, kierunku wiatru,
 wymienia co najmniej dwa rodzaje termometrów.
Treści kształcenia zajęć interdyscyplinarnych:
Przyroda
 składniki pogody,
   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371