Page 366 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 366
4. Przykładowe scenariusze zajęć
4.1. Metoda projektu
Projekt „Nasz szkolny ogródek meteorologiczny”
Adresaci projektu: uczniowie klas IV
Formy i metody pracy: praca grupowa, metoda projektów
Czas realizacji: 2 tygodnie
Cele projektu:
Cel główny: planowe obserwowanie pogody, analiza wyników obserwacji.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
definiuje pojęcie pogody,
wymienia przynajmniej cztery składniki pogody,
wymienia co najmniej cztery przyrządy pomiarowe i jednostki pomiarowe temperatury, ciśnienia,
opadów, prędkości wiatru, wilgotności powietrza,
wykorzystuje interfejs Cobra 4 moduł Pogoda do pomiaru temperatury, ciśnienia atmosferycznego,
wilgotności powietrza,
wykonuje doświadczenia wykazujące istnienie powietrza i ciśnienia atmosferycznego,
buduje prosty wiatromierz według instrukcji,
dokonuje pomiaru siły i kierunku wiatru za pomocą wiatromierza,
prowadzi przez dwa tygodnie obserwacje pogody,
zapisuje spostrzeżenia i wnioski z wykonanych doświadczeń,
poszukuje, selekcjonuje i gromadzi wiedzę z różnych źródeł,
pogłębia wiedzę na temat anomalii pogodowych,
umiejętnie planuje pracę w grupie,
odczytuje i zapisuje liczby wielocyfrowe,
porównuje liczby,
odczytuje liczby na osi liczbowej,
wykonuje działania na liczbach,
wskazuje co najmniej cztery przyrządy pomiarowe w najbliższym otoczeniu,
stosuje przyrządy do pomiaru temperatury, ciśnienia, kierunku wiatru,
wymienia co najmniej dwa rodzaje termometrów.
Treści kształcenia zajęć interdyscyplinarnych:
Przyroda
składniki pogody,