Page 368 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 368
zapisywanie wyników pomiaru w dzienniku pogody.
2. Nasz szkolny ogródek meteorologiczny – ciśnienie atmosferyczne
Planowany zakres projektu:
rodzaje urządzeń pomiarowych oraz ich dobór,
pomiar i zapisywanie ciśnienia atmosferycznego – wykorzystanie interfejsu Cobra 4,
graficzna obróbka otrzymanych diagramów,
porównywanie otrzymanych wyników obserwacji z prognozą pogody w mediach,
obliczanie różnicy i średniej ciśnień,
wyszukiwanie informacji na temat wpływu ciśnienia na samopoczucie człowieka,
zapisywanie wyników pomiaru w dzienniku pogody.
3. Nasz szkolny ogródek meteorologiczny – wilgotność powietrza
Planowany zakres projektu:
rodzaje urządzeń pomiarowych oraz ich dobór,
wykonanie higrometru (z włosa ludzkiego),
wykonanie pomiarów wilgotności wykonanym przez siebie higrometrem,
wykonanie pomiar wilgotności przy pomocy interfejsu Cobra 4 moduł Pogoda,
odczytywanie danych i przedstawianie na diagramie kołowym,
porównywanie wyników z obu pomiarów,
zapisywanie wyników pomiaru w dzienniku pogody.
4. Nasz szkolny ogródek meteorologiczny – kierunek i siła wiatru
Planowany zakres projektu:
dobór przyrządów pomiaru,
wykonanie wiatromierza (wstążka i kijek, róża wiatrów),
opracowanie symboli graficznych opisujących cechy badanych zjawisk,
rozpoznawanie kierunku wiatru, jego siły według skali: bezwietrznie, słaby wiatr, silny
wiatr – przyporządkowanie zjawisk w przyrodzie do danej skali siły wiatru,
prezentacja zebranych danych,
wyszukiwanie informacji na temat innych skal do określania siły wiatru, np. skala Bouforta,
odniesienie swoich wyników do tej skali, przeliczanie jednostek,
zapisywanie wyników pomiaru w dzienniku pogody.
5. Nasz szkolny ogródek meteorologiczny – opady, zachmurzenie i nasłonecznienie (natężenie
światła)
Planowany zakres projektu:
wybór przyrządów pomiaru,
wykonanie deszczomierza,
ocena stopnia zachmurzenia nieba (według skali: całkowite, średnie, małe, brak zachmurzenia) lub
pomiar natężenia światła za pomocą interfejsu Cobra 4 moduł pogoda,