Page 367 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 367

 rodzaje przyrządów do pomiarów i jednostki,
 dziennik obserwacji pogody.

Matematyka
 działania na liczbach,
 obliczanie różnicy temperatur, różnicy ciśnień,
 analiza danych przedstawionych na diagramie,
 wykonanie kostki do gry.
Zajęcia komputerowe
 projektowanie karty dziennika obserwacji pogody w edytorze tekstowym,
 projektowanie kostki do gry – siatka sześcianu,
 wyszukiwanie informacji na temat anomalii pogodowych.
Zadanie dla ucznia szczególnie zainteresowanego – wykonanie prezentacji multimedialnej.
Zajęcia techniczne
 konstruowanie wiatromierza,
 budowa ogródka meteorologicznego,
 wykonywanie pomiarów i odczytu za pomocą interfejsu Cobra 4.
Kolejne fazy realizacji zadania wg metody projektów:
Faza I
Wprowadzenie do tematu z zasugerowaniem problemów do rozwiązania – 2 godziny
1) Wprowadzenie do tematu z zasugerowaniem problemów do rozwiązania.
Kluczowe punkty pogadanki wprowadzającej:
1. Pogadanka na temat pogody obserwowanej w danej chwili.
2. Dobór właściwych przyrządów do określania wskazanych składników pogody i ich obsługa.
3. Interpretacja elementów pogodowych.
4. Analiza i dokumentowanie wykonanych pomiarów (zaprojektowanie dziennika obserwacji).
Uczniowie dzielą się na 5 grup. Wybierają lidera i wstępnie - temat projektu.
Faza II
Sformuowanie tematów i ustalenie zakresu projektów – około 1 godziny.
Hipotetyczne tematy projektów dla tych grup, które same nie wybrały tematu projektu po pogadance
wprowadzającej:
1. Nasz szkolny ogródek meteorologiczny – temperatura
Planowany zakres projektu:
 rodzaje urządzeń pomiarowych oraz ich dobór,
 pomiar zapisywanie i temperatury,
 przedstawianie danych na diagramie,
 porównywanie otrzymanych wyników obserwacji z prognozą pogody w mediach,
 obliczanie amplitudy i średniej temperatury z tygodniowych obserwacji,
   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372