Page 372 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 372
układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych.
Zajęcia komputerowe
obsługa komputera z oprogramowaniem do interfejsu,
opracowanie i przygotowanie regulaminu i zasad korzystania z trasy narciarskiej Szkolnych Zawodów
Tour de Ski,
projektowanie i wykonanie plakatów, zaproszeń, podziękowań dla sponsorów z wykorzystaniem
programów użytkowych,
wykonanie prezentacji multimedialnej z realizacji zadań projektu.
Zajęcia techniczne
opracowanie i przygotowanie oznaczeń trasy narciarskiej,
dobór materiałów do wykonania znaków i oznaczeń trasy narciarskiej oraz makiety jej terenu,
wykonanie makiety terenu trasy narciarskiej na podstawie analizy rysunku poziomicowego.
Kolejne fazy realizacji zadania wg metody projektów:
Faza I
Wprowadzenie do tematu z zasugerowaniem problemów do rozwiązania – 2 godziny
1) Wprowadzenie do tematu z zasugerowaniem problemów do rozwiązania
Propozycje zadań do wykonania z różnych kategorii.
Podział uczniów na 3 zespoły (każda grupa wybiera lidera i co najmniej jedno zadanie z każdej
kategorii).
Pogadanka o wymogach, jakie musi spełniać teren, na którym będzie zorganizowana trasa narciarska o
długości około 1000 m – wysokość względna między najniższym, a najwyższym punktem trasy
powinna wynosić co najmniej 15 metrów.
Wycieczka po okolicy w celu wytyczenia trasy.
2) Dobór właściwych przyrządów do określania wysokości bezwzględnej trasy narciarskiej.
3) Obliczanie wysokości względnej.
4) Analiza i dokumentowanie wykonanych pomiarów
zaprojektowanie makiety terenu, na którym wytyczona będzie trasa.
Faza II
Sformułowanie tematów i ustalenie zakresu projektów – około 2 godziny.
Hipotetyczne tematy zadań dla grup z każdej kategorii.
1) Tu będziemy się ścigać!
Planowany zakres projektu:
rozpoznanie terenu pod wytyczenie trasy,
pomiar wysokości bezwzględnej za pomocą interfejsu,
obliczenie wysokości bezwzględnej terenu.
2) Trzeba, aby było o nas głośno!
zaproszenia,