Page 381 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 381

Przyroda
 wiązka światła,
 odbicie światła,
 załamanie światła,
 widmo światła,
 cień.
Matematyka
 działania na liczbach,
 pojęcie figury symetrycznej względem danej prostej,
 pojęcie symetrii,
 rysowanie odbicia symetrycznego względem prostej,
 rysowanie siatki graniastosłupa,
 obliczanie pola powierzchni i objętości bryły.
Zajęcia komputerowe
 korzystanie z wyszukiwarki internetowej,
 wyszukiwanie i selekcjonowanie informacji w różnych źródłach elektronicznych,
 porządkowanie i gromadzenie informacji niezbędnych do wykonania określonego zadania,
 prezentacja multimedialna w programie PowerPoint,
 animacje w edytorze postaci,
 elementy graficzne z wykorzystaniem narzędzi programu np. Paint,
 planowanie, opracowywanie i prezentacja zadań projektowych.
Zajęcia techniczne
 elementy odblaskowe a bezpieczeństwo,
 kula świetlna,
 camera obscura.

Kolejne fazy realizacji zadania wg metody projektów.
Faza I
Wprowadzenie do tematu z zasugerowaniem problemów do rozwiązania.
Wprowadzenie do tematu z zasugerowaniem problemów do rozwiązania –godzina
Kluczowe punkty pogadanki wprowadzającej:
1. Pogadanka na temat odbicia światła, tworzenia cienia i budowy camery obscura, rozszczepienia

   widma światła białego.
2. Wskazanie przedmiotów, jakie mogą odbijać światło i tworzyć cień.
3. Analiza zasady działania camery obscura.
Uczniowie dzielą się na 5 grup. Wybierają lidera i wstępnie – temat projektu, który będzie odpowiadał
nazwom komnat.
   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386