Page 386 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 386

 wskazuje i stosuje odpowiednie przyrządy do pomiaru temperatury, ciśnienia, kierunku wiatru,
     czasu, masy,

 oblicza różnicę temperatur, podczas których następuje krzepnięcie i topnienie,
 odczytuje temperatury dodatnie i ujemne,
 wskazuje temperatury najwyższe i najniższe,
 porządkuje temperatury, podczas których zachodzi topnienie i krzepnięcie (liczby dodatnie i

     ujemne),
 oblicza czas po jakim następuje parowanie (wskazywanie temperatury niższej od temperatury

     wrzenia),
 oblicza pola powierzchni badanej substancji,
 odczytuje informacje i dane liczbowe z tabel, wykresów, diagramów,
 zamienia skalę Celsjusza na skalę Kelvina (pomiar temperatury),
 planuje pracę w grupie,
 poszukuje, selekcjonuje wiedzę z różnych źródeł na temat wpływu temperatury na topnienie,

     krzepnięcie, parowanie i skraplanie,
 poszukuje, selekcjonuje wiedzę z różnych źródeł na temat wpływu ruchu powietrza na topnienie,

     krzepnięcie, parowanie i skraplanie,
 poszukuje, selekcjonuje wiedzę z różnych źródeł na temat wpływu rodzaju cieczy na topnienie,

     krzepnięcie, parowanie i skraplanie,
 poszukuje, selekcjonuje wiedzę z różnych źródeł na temat wpływu wielkości powierzchni na

     topnienie, krzepnięcie, parowanie i skraplanie,
 wzbogaca wiedzę na temat zjawisk fizycznych w przyrodzie,
 wymienia co najmniej dwa rodzaje termometrów,
 wykonuje poster naukowy na temat zjawisk fizycznych: topnienie, krzepnięcie, skraplanie,

     parowanie.

Treści kształcenia zajęć interdyscyplinarnych:
Przyroda
 zjawiska fizyczne: skraplanie, parowanie, krzepnięcie, topnienie.
Matematyka
 obliczanie różnicy temperatur, ciśnień,
 analiza danych przedstawionych na diagramach, wykresach i tabelach,
 stosowanie odpowiednich jednostek do mierzenia temperatur i ciśnienia,
 obliczanie pola powierzchni i objętości bryły.
Zajęcia komputerowe
 obsługa komputera z oprogramowaniem do interfejsu,
 korzystanie z wyszukiwarki internetowej,
   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391