Page 386 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 386
wskazuje i stosuje odpowiednie przyrządy do pomiaru temperatury, ciśnienia, kierunku wiatru,
czasu, masy,
oblicza różnicę temperatur, podczas których następuje krzepnięcie i topnienie,
odczytuje temperatury dodatnie i ujemne,
wskazuje temperatury najwyższe i najniższe,
porządkuje temperatury, podczas których zachodzi topnienie i krzepnięcie (liczby dodatnie i
ujemne),
oblicza czas po jakim następuje parowanie (wskazywanie temperatury niższej od temperatury
wrzenia),
oblicza pola powierzchni badanej substancji,
odczytuje informacje i dane liczbowe z tabel, wykresów, diagramów,
zamienia skalę Celsjusza na skalę Kelvina (pomiar temperatury),
planuje pracę w grupie,
poszukuje, selekcjonuje wiedzę z różnych źródeł na temat wpływu temperatury na topnienie,
krzepnięcie, parowanie i skraplanie,
poszukuje, selekcjonuje wiedzę z różnych źródeł na temat wpływu ruchu powietrza na topnienie,
krzepnięcie, parowanie i skraplanie,
poszukuje, selekcjonuje wiedzę z różnych źródeł na temat wpływu rodzaju cieczy na topnienie,
krzepnięcie, parowanie i skraplanie,
poszukuje, selekcjonuje wiedzę z różnych źródeł na temat wpływu wielkości powierzchni na
topnienie, krzepnięcie, parowanie i skraplanie,
wzbogaca wiedzę na temat zjawisk fizycznych w przyrodzie,
wymienia co najmniej dwa rodzaje termometrów,
wykonuje poster naukowy na temat zjawisk fizycznych: topnienie, krzepnięcie, skraplanie,
parowanie.
Treści kształcenia zajęć interdyscyplinarnych:
Przyroda
zjawiska fizyczne: skraplanie, parowanie, krzepnięcie, topnienie.
Matematyka
obliczanie różnicy temperatur, ciśnień,
analiza danych przedstawionych na diagramach, wykresach i tabelach,
stosowanie odpowiednich jednostek do mierzenia temperatur i ciśnienia,
obliczanie pola powierzchni i objętości bryły.
Zajęcia komputerowe
obsługa komputera z oprogramowaniem do interfejsu,
korzystanie z wyszukiwarki internetowej,