Page 388 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 388

 wskazywanie temperatur podczas których następuje topnienie i krzepnięcie (temperatury ujemne i
     dodatnie),

 pomiar czasu i temperatury po jakim następuje stan wrzenia, parowania i skraplania Cobra 4,
 zapisywanie wyników z przeprowadzonych pomiarów w karcie obserwacji,
 wyszukiwanie i gromadzenie informacji na temat wpływu temperatury na topnienie, krzepnięcie,

     parowanie i skraplanie do wykonania prezentacji multimedialnej,
 wykonanie zdjęć z przebiegu doświadczenia.
2. Co się dzieje kiedy topnieje, krzepnie, paruje i skrapla się?– zależność od ruchu powietrza
Planowany zakres projektu:
 dobór urządzenia do obserwacji doświadczenia czynnika jakim jest ruch powietrza,
 zapisywanie wyników obserwacji w kartach obserwacji,
 wyszukiwanie i gromadzenie informacji na temat wpływu ruchu powietrza na topnienie, krzepnięcie,

     parowanie i skraplanie do wykonania prezentacji multimedialnej,
 wykonanie zdjęć z przebiegu doświadczenia.
3. Co się dzieje kiedy topnieje, krzepnie, paruje i skrapla się?– zależność od rodzaju cieczy
Planowany zakres projektu:
 rodzaje urządzeń pomiarowych oraz ich dobór,
 pomiar ph cieczy przy pomocy interfejsu Cobra 4 moduł chemia,
 obserwacja i ocena fizycznych cech cieczy badanych w doświadczeniu,
 zapisywanie wyników pomiaru w kartach obserwacji,
 wyszukiwanie i gromadzenie informacji na temat wpływu rodzaju cieczy na topnienie, krzepnięcie,

     parowanie i skraplanie do wykonania prezentacji multimedialnej,
 wykonanie zdjęć z przebiegu doświadczenia.
4. Co się dzieje kiedy topnieje, krzepnie, paruje i skrapla się?– zależność od wielkości
powierzchni
Planowany zakres projektu:
 dobór przyrządów do pomiaru wielkości powierzchni badanych cieczy,
 prezentacja zebranych danych,
 zapisywanie wyników pomiaru w kartach obserwacji fizycznych,
 wyszukiwanie i gromadzenie informacji na temat wpływu wielkości powierzchni na topnienie,

     krzepnięcie, parowanie i skraplanie do wykonania prezentacji multimedialnej,
 obliczanie pola powierzchni i objętości bryły,
 dobór odpowiednich jednostek,
 wykonanie zdjęć z przebiegu doświadczenia.
   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393