Page 390 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 390
Z pomocą nauczyciela opracowują raporty (przykładowy raport).
RAPORT
Temat projektu:
Pytania do raportu Zakres wykonanych Podpis
czynności w projekcie uczniów
Jak zaplanowano pracę, aby wykonać projekt; czy udało się
zrealizować wszystkie założenia; czy trzeba było modyfikować
plan pracy w trakcie jego realizacji?:
Opis przedmiotów użytych do projektu.
Czas wykonania projektu.
Zapis wykonanych pomiarów i wykonanie diagramów.
Wykaz literatury lub innych źródeł.
Do raportu każda grupa dołącza swoją część wykonanego
projektu.
Faza IV
Prezentacja projektów - 1,5 godziny
Każda grupa ma do dyspozycji ok. 15 minut. Po prezentacji każdego zespołu następuje dyskusja i
ewentualnie korekty.
Kolejność prezentacji
1. Projekt pt. „Co się dzieje kiedy topnieje, krzepnie, paruje i skrapla się? – temperatura”
2. Projekt pt. „Co się dzieje kiedy topnieje, krzepnie, paruje i skrapla się? – ruch powietrza”
3. Projekt pt. „Co się dzieje kiedy topnieje, krzepnie, paruje i skrapla się? – rodzaj cieczy”
4. Projekt pt. „Co się dzieje kiedy topnieje, krzepnie, paruje i skrapla się? – wielkość powierzchni”
Podsumowanie
Wnioskiem końcowym z realizacji projektu powinno być stworzenie posteru naukowego na temat
zjawisk fizycznych: topnienie, krzepnięcie, skraplanie, parowanie, na którym powinny się znaleźć
autorskie zdjęcia z przebiegu doświadczeń.
Efekty końcowe projektu:
karty obserwacji fizycznych,
poster „Co się dzieje kiedy topnieje, krzepnie, paruje i skrapla się?”,
prezentacja multimedialna „Zjawiska topnienia, krzepnięcia, parowania i skraplania
w przyrodzie”,
zdjęcia z poszczególnych etapów doświadczeń.