Page 390 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 390

Z pomocą nauczyciela opracowują raporty (przykładowy raport).

RAPORT

Temat projektu:

                 Pytania do raportu                             Zakres wykonanych      Podpis
                                                               czynności w projekcie  uczniów

Jak zaplanowano pracę, aby wykonać projekt; czy udało się
zrealizować wszystkie założenia; czy trzeba było modyfikować

plan pracy w trakcie jego realizacji?:
Opis przedmiotów użytych do projektu.

Czas wykonania projektu.
Zapis wykonanych pomiarów i wykonanie diagramów.
Wykaz literatury lub innych źródeł.
Do raportu każda grupa dołącza swoją część wykonanego

projektu.

Faza IV
Prezentacja projektów - 1,5 godziny
Każda grupa ma do dyspozycji ok. 15 minut. Po prezentacji każdego zespołu następuje dyskusja i

ewentualnie korekty.
Kolejność prezentacji
1. Projekt pt. „Co się dzieje kiedy topnieje, krzepnie, paruje i skrapla się? – temperatura”
2. Projekt pt. „Co się dzieje kiedy topnieje, krzepnie, paruje i skrapla się? – ruch powietrza”
3. Projekt pt. „Co się dzieje kiedy topnieje, krzepnie, paruje i skrapla się? – rodzaj cieczy”
4. Projekt pt. „Co się dzieje kiedy topnieje, krzepnie, paruje i skrapla się? – wielkość powierzchni”

Podsumowanie
Wnioskiem końcowym z realizacji projektu powinno być stworzenie posteru naukowego na temat
zjawisk fizycznych: topnienie, krzepnięcie, skraplanie, parowanie, na którym powinny się znaleźć
autorskie zdjęcia z przebiegu doświadczeń.
Efekty końcowe projektu:

 karty obserwacji fizycznych,
 poster „Co się dzieje kiedy topnieje, krzepnie, paruje i skrapla się?”,
 prezentacja multimedialna „Zjawiska topnienia, krzepnięcia, parowania i skraplania

   w przyrodzie”,
 zdjęcia z poszczególnych etapów doświadczeń.
   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395