Page 395 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 395

„Makro- i mikroświat”

Cel główny:
Makroskopowe i mikroskopowe obserwacje elementów przyrody.
Treści kształcenia zajęć interdyscyplinarnych:
Przyroda:
 przyrządy stosowane podczas obserwacji,
 budowa i obsługa mikroskopu,
 przygotowanie mikroskopu do obserwacji,
 sposoby dokumentowania obserwacji.
Matematyka:
 mnożenie i dzielenie liczb naturalnych przez 10, 100, 1000,
 mnożenie liczb zakończonych zerami,
 porównywanie ilorazowe,
 rozwiązywanie zadań tekstowych.
Zajęcia komputerowe:
 korzystanie z wyszukiwarki internetowej,
 tworzenie albumów elektronicznych ze zdjęciami,
 prosta edycja zdjęć,
 sposoby dokumentowania obserwacji.
Zajęcia techniczne:
 budowa i obsługa aparatu cyfrowego,
 tworzenie fotodokumentacji.

Formy pracy: praca indywidualna, praca w grupach.
Adresaci projektu: uczniowie klasy IV.
Czas realizacji: 2 tygodnie
Makroświat.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
 podaje co najmniej dwie nazwy przyrządów do obserwacji w terenie,
 podaje przynajmniej trzy przykłady obiektów, które można obserwować za pomocą

     wskazanych przyrządów,
 planuje i przeprowadza obserwacje dowolnego obiektu lub organizmu w terenie,
 podaje skalę powiększenia,
 wyszukuje informacje z różnych źródeł, gromadzi i porządkuje,
 wykorzystuje informacje stosownie do potrzeb,
   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400