Page 395 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 395
„Makro- i mikroświat”
Cel główny:
Makroskopowe i mikroskopowe obserwacje elementów przyrody.
Treści kształcenia zajęć interdyscyplinarnych:
Przyroda:
przyrządy stosowane podczas obserwacji,
budowa i obsługa mikroskopu,
przygotowanie mikroskopu do obserwacji,
sposoby dokumentowania obserwacji.
Matematyka:
mnożenie i dzielenie liczb naturalnych przez 10, 100, 1000,
mnożenie liczb zakończonych zerami,
porównywanie ilorazowe,
rozwiązywanie zadań tekstowych.
Zajęcia komputerowe:
korzystanie z wyszukiwarki internetowej,
tworzenie albumów elektronicznych ze zdjęciami,
prosta edycja zdjęć,
sposoby dokumentowania obserwacji.
Zajęcia techniczne:
budowa i obsługa aparatu cyfrowego,
tworzenie fotodokumentacji.
Formy pracy: praca indywidualna, praca w grupach.
Adresaci projektu: uczniowie klasy IV.
Czas realizacji: 2 tygodnie
Makroświat.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
podaje co najmniej dwie nazwy przyrządów do obserwacji w terenie,
podaje przynajmniej trzy przykłady obiektów, które można obserwować za pomocą
wskazanych przyrządów,
planuje i przeprowadza obserwacje dowolnego obiektu lub organizmu w terenie,
podaje skalę powiększenia,
wyszukuje informacje z różnych źródeł, gromadzi i porządkuje,
wykorzystuje informacje stosownie do potrzeb,