Page 396 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 396
selekcjonuje i gromadzi materiały do realizacji określonych zadań,
wykonuje fotodokumentację,
tworzy instrukcję do mikroskopowania.
Faza I – informacje
Pytania prowadzące:
Jakie obiekty można obserwować w terenie?
Jakie znasz przyrządy optyczne służące do obserwacji w terenie?
Jakie przyrządy wykorzystujemy do oglądania odległych obiektów?
W jaki sposób możemy powiększyć obraz obserwowanego obiektu?
Jak utrwalić obraz obserwowanego obiektu?
Materiały potrzebne do wykonania zadania praktycznego:
lupa, lornetka, aparat fotograficzny, komputer z oprogramowaniem
Faza II – planowanie
Pytania prowadzące i wskazówki do wykonania zadania:
Z jakiego przyrządu skorzystasz, aby obserwować np. ptaka w locie, pająka na pajęczynie?
Jak udokumentujesz obserwacje obiektów przyrodniczych w terenie?
Czy do opracowania dokumentacji z prowadzonych obserwacji możesz wykorzystać
programy komputerowe? Jeżeli tak, to jakie?
Czy jesteś w stanie samodzielnie wykonać poszczególne czynności?
Do kogo zwrócisz się o pomoc, jeśli będziesz jej potrzebował?
W jakiej formie zaprezentujesz efekty swojej pracy?
Jak rozpowszechnisz końcowy produkt swojej pracy?
Zaprojektuj formę przedstawienia efektów projektu w formie tabeli:
nr Operacja Wykaz materiałów Źródło pozyskania Wykaz narzędzi
kol. (Czynność)
1.
Faza III - ustalanie
Po udzieleniu przez ucznia odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania należy odbyć z nim rozmowę, w
czasie której należy sprawdzić i omówić poprawność udzielonych odpowiedzi, a także zatwierdzić
zaproponowany przez niego (lub grupę uczniów) plan czynności. Jeśli warunki techniczne pracowni
szkolnej nie pozwolą na wykonanie zaplanowanych przez ucznia (grupę uczniów) czynności lub okaże