Page 401 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 401

 projektuje i technicznie opracowuje realizację zadania,
 opracowuje plany pracy: zestawia czynności (operacje technologiczne),
 przygotowuje dokumentację fotograficzną dotyczącą dzikich składowisk odpadów w miejscu

     zamieszkania.
Treści kształcenia zajęć interdyscyplinarnych:
Przyroda
 definiowanie pojęć odpady, śmieci, metody likwidacji odpadów,
 obserwacje i proste doświadczenia wykazujące zanieczyszczenie najbliższego otoczenia odpadami,
 wpływ codziennych zachowań w domu, w szkole, w miejscu zabawy na stan środowiska,
 działania sprzyjające środowisku przyrodniczemu,
 segregacja odpadów, wskazując na możliwość ich ponownego przetwarzania (powołując się na

     właściwości substancji),
 zapis obserwacji w dokumentacji.

Matematyka
 dodawanie i odejmowanie w pamięci liczb naturalnych dwucyfrowych, liczb wielocyfrowych,
 dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych wielocyfrowych pisemnie, a także za pomocą

     kalkulatora,
 mnożenie i dzielenie liczb naturalnych przez liczbę naturalną jednocyfrową, dwucyfrową lub

     trzycyfrową pisemnie, w pamięci i za pomocą kalkulatora,
 stosowanie wygodnych dla ucznia sposobów ułatwiających obliczenia, w tym przemienność i

     łączność dodawania i mnożenia,
 rozpoznawanie brył geometrycznych (np. graniastosłup prosty, ostrosłup, walec, stożek, kule w

     sytuacjach praktycznych wskazując te bryły wśród innych modeli brył),
 obliczanie procent danej wielkości,
 zamienianie i prawidłowe stosowanie jednostek długości: metr, centymetr, decymetr, milimetr,

     kilometr,
 zamienianie i prawidłowe stosowanie jednostek masy: gram, kilogram, dekagram, tona.
Zajęcia komputerowe:
 wyszukiwanie i wykorzystywanie informacji z różnych źródeł,
 opracowywanie za pomocą komputera prezentacji multimedialnej,
 przygotowanie dokumentacji fotograficznej „dzikich składowisk odpadów” w miejscu zamieszkania,
 dokumentacja fotograficzna,
 wykorzystywanie komputera i technologii informacyjno-komunikacyjnych do rozwijania swoich

     zainteresowań.
Zajęcia techniczne:
 planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych,
 ustalenie kolejność działań (operacji technologicznych),
   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406