Page 402 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 402

 szacowanie czasu ich trwania; organizacja miejsce pracy,
 wskazywanie rozwiązań problemów rozwoju środowiska technicznego,
 opisywanie zasady segregowania i możliwości przetwarzania odpadów z różnych materiałów:

     papieru, drewna, tworzyw sztucznych, metali i szkła,
 opracowanie projektu racjonalnego gospodarowania surowcami wtórnymi w najbliższym

     środowisku: w domu, na osiedlu, w miejscowości.

Kolejne fazy realizacji zadania
Faza I – informacje
Pytania prowadzące:
 Podaj przykłady śmieci i odpadów.
 Jakie znasz metody likwidacji odpadów?
 Podaj wady i zalety poszczególnych metod likwidacji odpadów.
 Dokonaj klasyfikacji odpadów.
 Gdzie możemy zaobserwować „dzikie składowiska odpadów” w miejscu zamieszkania -

     monitoring?
 W jaki sposób przygotujesz dokumentację z monitoringu „dzikich wysypisk’ w miejscu

     zamieszkania”?
 Jakie przyrządy wykorzystujemy do mierzenia parametrów „dzikich składowisk odpadów”?
 W jaki sposób możemy wykonać doświadczenie do obserwacji negatywnego wpływu „dzikich

     składowisk odpadów” na środowisko?
 Jakich jednostek użyjesz do przedstawienia wielkości, ilości i objętości odpadów występujących w

     środowisku?
Materiały potrzebne do wykonania zadania praktycznego:
postery o odpadach, metody likwidacji odpadów, filmy o metodach likwidacji odpadów, zajęcia na
wysypisku odpadów, filmowy poradnik postępowania z odpadami „Rady na odpady”.
Faza II – planowanie
Pytania prowadzące i wskazówki do wykonania zadania:
 Z jakich materiałów skorzystasz, aby wyjaśnić pojęcia dotyczące problematyki odpadów?
 Z jakich materiałów skorzystasz, aby zaobserwować negatywny wpływ „dzikich składowisk

     odpadów” na środowisko?
 W jaki sposób udokumentujemy dokonane pomiary?
 Jak udokumentujesz obserwacje dotyczące lokalizacji „dzikich wysypisk” w miejscu zamieszkania?
 Czy jesteś w stanie samodzielnie wykonać poszczególne czynności?
 Do kogo zwrócisz się o pomoc, jeśli będziesz jej potrzebował?
 Czy wiesz jakich jednostek użyjesz do przedstawienia wielkości dotyczących ilości i

     objętości odpadów?
 Z jakich źródeł skorzystasz, aby znaleźć informacje na temat metod likwidacji odpadów?
   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407