Page 405 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 405

 planuje i przeprowadza obserwacje dowolnego obiektu w terenie i na terenie szkoły wprawionego w
     ruch jednostajny zmienny,

 planuje i przeprowadza obserwacje dowolnego obiektu w terenie i na terenie szkoły wprawionego w
     ruch harmoniczny,

 planuje i przeprowadza obserwacje dowolnego obiektu w terenie i na terenie szkoły wprawionego w
     ruch po okręgu,

 dokonuje pomiarów czasu i długości przebytej drogi,
 rysuje tor ruchu obserwowanych ciał,
 wykorzystuje interfejs Cobra 4 moduł Ultradźwiękowy czujnik ruchu i moduł Zegar/Licznik,
 dokumentuje zebrane dane,
 wyszukuje, selekcjonuje i gromadzi materiały z różnych źródeł do realizacji wykonania prezentacji

     multimedialnej,
 tworzy prezentację multimedialną na temat „Co wiemy o ruchach ciał?”,
 dobiera materiały do wykonania poszczególnych zadań,
 projektuje i technicznie opracowuje realizację zadania,
 opracowuje plany pracy: zestawia czynności (operacje technologiczne),
 buduje prosty tor ruchu,
 konstruuje równię pochyłą,
 analizuje materiały konstrukcyjne i sposoby łączenia elementów w następujących budowlach,
 podaje przykłady zastosowań różnych materiałów konstrukcyjnych: materiałów drzewnych, tworzyw

     sztucznych, metali i stopów,
 oblicza długość drogi przebytej przez pojazd w ruchu jednostajnym,
 oblicza długość drogi przebytej przez pojazd w ruchu jednostajnie zmiennym,
 oblicza długość drogi przebytej przez pojazd w ruchu harmonicznym,
 oblicza długość drogi przebytej przez obiekt wprowadzony w ruch po okręgu,
 oblicza jedną wielkość przy podanych dwóch pozostałych,
 stosuje jednostki pomiaru prędkości,
 stosuje jednostki pomiaru drogi,
 stosuje jednostki pomiaru czasu.
Treści kształcenia zajęć interdyscyplinarnych:
Przyroda
 przykłady czterech rodzajów ruchu: harmoniczny, jednostajny, jednostajny zmienny, ruch po okręgu,
 przygotowanie torów do obserwacji ciał w ruchu,
 pomiar czasu i drogi za pomocą interfejsu Cobra 4,
 zapis obserwacji w dokumentacji.
Matematyka
 obliczanie długości drogi przebytej przez pojazd jadący ze stałą prędkością w określonym czasie,
   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410