Page 400 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 400

Faza VI – analiza
 Jakie trudności napotkałeś podczas wykonywania zadania?
 Co byś zrobił inaczej, lepiej, gdybyś wykonał to zadanie jeszcze raz?

                       Dzikie wysypiska w miejscu zamieszkania - „Rady na odpady”

Adresaci projektu: uczniowie klas V
Forma pracy: praca grupowa
Czas realizacji: 4 tygodnie
Cele projektu:
Cel główny: kształtowanie nawyku prawidłowego postępowania z odpadami
Cele szczegółowe:
Uczeń:
 definiuje pojęcie: śmieci, odpady, recykling, spalanie, kompostowanie, składowanie,
 charakteryzuje metody likwidacji odpadów,
 podaje wady i zalety każdej z metod likwidacji odpadów,
 uzasadnia potrzebę segregacji odpadów,
 wskazuje na możliwość ich ponownego przetwarzania (powołując się na właściwości substancji),
 podaje przykłady produktów otrzymanych z recyklingu,
 przyporządkowuje odpady do produktu powstałego w wyniku recyklingu,
 lokalizuje „dzikie wysypiska” w miejscu zamieszkania,
 wykonuje dokumentacje fotograficzną i filmową wpływu „dzikich wysypisk odpadów” na

     środowisko w miejscu zamieszkania,
 wskazuje zagrożenia związane z „dzikimi wysypiskami”,
 rozróżnia rodzaje odpadów na komunalne, niebezpieczne i przemysłowe,
 oblicza koszty wywozu śmieci,
 oblicza zyski ze sprzedaży surowców wtórnych,
 planuje i przeprowadza obserwacje dotyczące negatywnego wpływu dzikich wysypisk na

     środowisko,
 dokonuje pomiarów wielkości, ilości i objętości odpadów składowanych w miejscu zamieszkania,
 przeprowadza doświadczenia mające na celu zaprezentowanie wpływu dzikich wysypisk na

     środowisko,
 dokumentuje zebrane dane,
 wyszukuje, selekcjonuje i gromadzi materiały z różnych źródeł do realizacji wykonania prezentacji

     multimedialnej i filmu,
 tworzy prezentację multimedialną na temat „Rady na odpady?”,
 dobiera materiały do wykonania poszczególnych zadań,
   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405