Page 400 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 400
Faza VI – analiza
Jakie trudności napotkałeś podczas wykonywania zadania?
Co byś zrobił inaczej, lepiej, gdybyś wykonał to zadanie jeszcze raz?
Dzikie wysypiska w miejscu zamieszkania - „Rady na odpady”
Adresaci projektu: uczniowie klas V
Forma pracy: praca grupowa
Czas realizacji: 4 tygodnie
Cele projektu:
Cel główny: kształtowanie nawyku prawidłowego postępowania z odpadami
Cele szczegółowe:
Uczeń:
definiuje pojęcie: śmieci, odpady, recykling, spalanie, kompostowanie, składowanie,
charakteryzuje metody likwidacji odpadów,
podaje wady i zalety każdej z metod likwidacji odpadów,
uzasadnia potrzebę segregacji odpadów,
wskazuje na możliwość ich ponownego przetwarzania (powołując się na właściwości substancji),
podaje przykłady produktów otrzymanych z recyklingu,
przyporządkowuje odpady do produktu powstałego w wyniku recyklingu,
lokalizuje „dzikie wysypiska” w miejscu zamieszkania,
wykonuje dokumentacje fotograficzną i filmową wpływu „dzikich wysypisk odpadów” na
środowisko w miejscu zamieszkania,
wskazuje zagrożenia związane z „dzikimi wysypiskami”,
rozróżnia rodzaje odpadów na komunalne, niebezpieczne i przemysłowe,
oblicza koszty wywozu śmieci,
oblicza zyski ze sprzedaży surowców wtórnych,
planuje i przeprowadza obserwacje dotyczące negatywnego wpływu dzikich wysypisk na
środowisko,
dokonuje pomiarów wielkości, ilości i objętości odpadów składowanych w miejscu zamieszkania,
przeprowadza doświadczenia mające na celu zaprezentowanie wpływu dzikich wysypisk na
środowisko,
dokumentuje zebrane dane,
wyszukuje, selekcjonuje i gromadzi materiały z różnych źródeł do realizacji wykonania prezentacji
multimedialnej i filmu,
tworzy prezentację multimedialną na temat „Rady na odpady?”,
dobiera materiały do wykonania poszczególnych zadań,